Yazar "Senna, Yusuf Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaöğretim öğrencilerinin fiziksel aktiviteye yönelimlerinin, sosyal görünüş kaygısı ve öz-yeterlikleriyle ilişkisinin incelenmesi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Senna, Yusuf Emre; Ünlü, HüseyinAraştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin fiziksel aktiviteye yönelimlerinin sosyal görünüş kaygısı ve öz-yeterlikleri ile ilişkisinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelindeki araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini Aksaray ilinde ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 495 (%46.2)’i erkek, 577 (%53.8)’si kadın olmak üzere toplam 1072 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak; ‘’Kişisel Bilgiler Formu, Fiziksel Aktivite Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları Anketi, Öz Yeterlik Ölçeği ve Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden “yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma” testlerinden yararlanılmıştır. Ayrıca araştırmada Ki Kare testi ve Spearman Brown Korelâsyon testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre araştırma örnekleminde yer alan orta öğretim öğrencilerinin fiziksel akvite egzersiz değişim basamaklarının sırasıyla devam, eğilim, eğilim öncesi, hareket ve hazırlık basamaklarında oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında cinsiyet, öğrenim görülen sınıf, ortaöğretim türü, lisanslı spor yapma durumu, yaşadığı çevrede spor yapma alanı bulunma değişkenleri açısından fiziksel aktivite egzersiz değişim davranışlarında anlamlı bir farklılığa rastlanırken, beden kitle indeksi değerleri, aile gelir durumu ve okulda spor yapmaya elverişli alan bulunma değişkenleri açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin sosyal görünüş kaygı düzeylerinin düşük olduğu ve orta düzeyde öz-yeterliğe sahip oldukları görülmüştür. Bunun yanında fiziksel aktivite egzersiz değişim basamakları ile öz-yeterlik ölçeğinin; alt boyutları ve geneli arasında anlamlı bir ilişkiye tespit edilmiştir. Ayrıca orta öğretim öğrencilerinin fiziksel aktivite egzersiz değişim basamakları ile sosyal görünüş kaygısı arasında da anlamlı ilişkiye rastlanmıştır.