Yazar "Polat, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 12-14 yaş grubu öğrencilerinin kahraman algılarının incelenmesi: Sincan ilçesi örneği(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Polat, Recep; Öcal, AdemBu araştırmada, ilköğretim okullarında öğrenim gören 12-14 yaş grubu öğrencilerinin kahraman algıları tespit edilmiştir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Kahraman algılarını ölçmek amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili Sincan ilçesinde 2010-2011 öğretim yılında 8 ilköğretim okulunda 6, 7 ve 8. sınıflarda bulunan 302 öğrenci oluşturmaktadır. Ses kayıt cihazı ile elde edilen nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiş ve temalara ayrılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ilköğretim ders kitaplarında yer alan kişileri, aile bireylerini, arkadaşlarını, öğretmenlerini kahraman olarak görmelerinin yanı sıra medya, internet gibi kitle iletişim araçlarında izledikleri kişileri kahraman olarak kabul ettikleri görülmüştür. Bunun yanında, öğrencilerin tercih ettikleri kahramanların temel özellikleri, Dünya'dan ve Türkiye'den tercih edilen kahramanlar, rol model olarak örnek alınan kahramanlar ortaya konmuştur. Ayrıca öğrencilerin kahraman tercihlerinde etkili olan değerler de çalışmanın önemli bulgularındandır.Öğe İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin “önemli yer” algısı(2011) Öcal, Adem; Polat, Recep; Altınok, AyşenBu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin nirengi noktası algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Türkiye’de 8 ilden seçilen (Şanlıurfa, Ardahan, Afyonkarahisar, Adana, Çorum, Kırşehir, Ankara, Aksaray) 1025 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler, farklı yerleşim birimlerinde ikamet etmekte (köy, kasaba, şehir), farklı sınıf düzeylerinde bulunmakta (6, 7 ve 8. sınıf) ve farklı ekonomik özelliklere sahip bulunmaktadırlar. Araştırma kapsamında hazırlanan ölçme aracı 2010 Mart-Mayıs döneminde uygulanmıştır. Veriler nitel araştırma yöntemleri ile elde edilmiş olup, çalışma betimsel tarama modelinde desenlenmiştir. Ölçme aracı, açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Öğrencilerin verdikleri cevaplar betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye’de ve Dünyada önem verdikleri yerler belirlenmiştir. Bulgular, ilköğretim dönemindeki öğrencilere mekânın öğretiminde yol gösterici olması bakımından önemlidir.