Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Pearson, Alison" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Transitioning in early adolescence: rethinking the role of socioemotional learning (SEL) in the UK school curriculum to foster adaptive coping
    (Routledge, 2025) Dimitrellou, Eleni; Koutsouris, George; Pearson, Alison; Yıldırım, Hatice
    The paper discusses the findings of a UK-based study that explores transition-related stress and coping strategies among young adolescents, a relatively under-researched topic within the UK context. An underused projective technique was employed to collect data from Year 7 students transitioning into a rural mainstream secondary school in the SouthWest of England. Drawing on later developments of Lazarus and Folkman’s (1984) transactional model of stress and coping, thematic codebook analysis revealed that young adolescents are likely to experience stress when facing academically focused tasks, experiencing challenging emotions, and when they are in socially uncomfortable environments. To cope with school stressors, most students indicated preference for adaptive emotion-focused strategies such as positive distraction, emotional regulation, and cognitive reappraisal, which can be important for students to navigate transition periods. The paper concludes by emphasising the crucial role of SEL in the school curriculum in fostering adaptive emotional coping strategies for young adolescents.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim