Yazar "Pak, Ender" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Değer akışı haritalandırma yöntemi ile verimliliğin artırılması: otomotiv sektöründe bir vaka çalışması(Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2019) Uygun, Mutlu; Taş, Ülgen; Pak, EnderGünümüzde yalın yaklaşım, işletmeler açısından anahtar kabul edilmekte, son yıllarda alanyazında bu yaklaşıma dayanan yöntemler içerisinde Değer Akışı Haritalandırma (DAH) Yönteminin bir işletmedeki değer akışı koşullarına bütüncül bir bakış sağlamada sade ama etkili bir yöntem olarak öne çıktığı tartışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Vaka Çalışması Yaklaşımı esas alınarak DAH Tekniğinin bir üretim prosesine uygulanması ile israfların nasıl ortadan kaldırılabileceğini ve iyileştirmelerle verimlilik artışı sağlanabileceğini incelemektir. Bu amacı karşılayabilmek için ilgili alanyazın incelenerek, Vaka Çalışması Yaklaşımıyla seçilen bir otomotiv firması ve dolasıyla bu firmanın bir fabrikasındaki bir parça üretim prosesi ele alınmış ve DAH uygulaması ile bu prosesin verimliliği arttırılmaya çalışılmıştır. Çalışmada, ele alınan üretim prosesi kapsamında; Belge, Gözlem ve Odak Grup Görüşmesi yöntemlerinden yararlanılarak veri toplanmıştır. Verilerin analiz edilmesi ile öncelikli olarak mevcut Değer Akış Haritası çıkarılmış ve sonrasında analiz sonuçlarına dayanarak geliştirilen iyileştirmelerle gelecek durum için Değer Akış Haritası tekrar çizilmiştir. Bu süreçlerde, oluşturulan beyin fırtınası takımı ile birlikte çalışılmıştır. Gerçekleştirilen uygulama ile özellikle çevrim zamanı ve makineler konusunda önemli verimlilik artışları sağlanmıştır. Uygulama süreçleri mümkün olduğunca ayrıntılı ve açık olarak tanımlanmaya çalışılmıştır. Dolayısıyla çalışmanın hem kavramsal alanyazına hem de özellikle üretim sektörlerindeki karar alıcılara katkı sağlayıcı ipuçları içeren bir niteliğe sahip olduğu söylenebilir.Öğe Recent engineering applications for noise reduction in an automotive industry(Çanakkale Onsekiz Mart University, 2024) Taş, Ülge; Pak, Ender; Uğur, BerkayIndustrialization harms as it results in the emission of noise into the surroundings and employees. Especially noise is one of the most common causes of hearing disorders and one of the most common occupational diseases in the industry. Reducing the main noise sources has become increasingly urgent since the effect on employee health was negative. Although noise reduction is an important issue in the industry, previous research has not addressed it adequately, particularly in the automotive industry. This paper presented a detailed case study on the reduction of noise in a pilot area of an automotive assembly line. The paper aimed to improve the quality of the working environment by reducing the use of Personal Protective Equipment (PPE) and noise reduction. For this purpose, noise measure tools were used: a Svantec-type noise dosimeter and a sound level meter. In the course of studies, it was creating noise maps (before/after), in order to verify whether the proposed measures will be sufficient. Once the proposed measures have been implemented, a 14.2% reduction in noise levels helped ensure employees’ safety by reducing the need for mandatory PPE. Meanwhile, the noise reduction percentage for AGV is the highest among the five noise sources, at 20.9%. Results showed that the sound pressure levels dropped from 110 dBA to 87 dBA and reduced on average for AGV. Reducing reliance on PPE and implementing noise reduction measures enhances pilot area safety and contributes to a more ergonomic and sustainable work environment. The implementation of this case, the application of the suggested measures, and the subsequent verification approved a considerable reduction in the noise levels in the influenced pilot area, and the measures applied were assessed as highly effective with result rates.Öğe Stok yönetim sistemlerinde Endüstri 4.0 uygulamalarının gerçekleştirilmesi: Bir otomotiv firmasında komisyonlama (parça toplama-montaj hatlarına parça besleme) yönteminin dijitalleştirilmesi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Pak, Ender; Uslu Divanoğlu, SevilayKüreselleşmenin neden olduğu rekabetçi ve dinamik pazar koşulları, imalat ve lojistik sektörleri başta olmak üzere birçok sektör için dijital dönüşüm ve teknoloji yatırımlarını zorunlu kılmaktadır. Günümüzde işletmelerin lojistik anlayışları, stoksuz ve tam zamanında gibi karmaşık sevkiyat ve teslimat stratejilerini içeren, maksimum verimli tedarik zincirleri gerektirir. Lojistik operasyonları için geçerli tüm bu prensipler, işletme içerisindeki malzeme ve bilgi akışını sağlayan iç lojistik sistemleri için de geçerlidir. İç lojistik sistemleri, tedarik zincirlerinin önemli unsuru ve darboğazıdır. Karma model montaj hatlarına sahip otomotiv endüstrisinde, montaj bölgelerine parça besleme operasyonları en zorlu ve karmaşık süreçlerden birisidir. Müşteri taleplerinin çeşitliliği ve değişkenliği, üretim tesislerinde hareket gören parça miktarını ve kompleksiteyi fazlasıyla artırmıştır. Bu yüzden, montaj hatlarına parça besleme sistemlerinin tasarımı, üretim sisteminin performansını, verimini ve kalitesini çok yakından etkiler. Son yıllarda araştırmacılar, Endüstri 4.0 ve Lojistik 4.0 anlayışının getirdiği dijital dönüşüm rüzgârının da etkisiyle, parça toplama sistemlerinin verimliliğini artırmaya yardımcı olan çeşitli teknoloji yardımlı parça toplama teknikleri geliştirmişlerdiler. Bu çalışmada, öncelikle parça toplama sisteminin, iç lojistik uygulamalarındaki yeri ve önemi tanımlanmış, sonrasında da manuel parça toplama sistemlerinin diğer teknoloji yardımlı parça toplama sistemlerine göre kıyaslaması yapılmıştır. Bu sayede, teknoloji yardımlı parça toplama sistemlerinin araştırılması ve tasarımı, çeşitli sektörlere bir fırsat sunarak yönetim odaklı verimlilik kriterlerine göre işletmelere uygun sistemin ve teknolojinin seçilmesi için yardımcı olacağı düşünülmüştür.