Yazar "Nakip, Mahir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık hizmetlerinde ilişki pazarlaması ve hasta memnuniyeti: Aksaray aile sağlığı merkezlerinde uygulama(Erciyes Üniversitesi, 2015) Nakip, Mahir; Özçiftçi, Vesileİlişki pazarlaması özellikle hizmet işletmelerinde önemli bir gelişme gösteren bir kavramdır. Özellikle sağlık hizmetlerinin birinci basamağı olan aile hekimliğinde amaç finansal kazanç olmadığı için, hastalarla kurulan uzun dönemli ilişkilerin geliştirilmesi son derece önem kazanmaktadır. Çalışmada Aksaray ilinde aile sağlığı merkezlerinde tedavi gören 363 hastadan veri toplanmıştır. Elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda ilişki pazarlaması ile hasta memnuniyeti arasında ve hasta memnuniyeti ile sadakat arasında ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte, ilişki pazarlamasının sadakat üzerinde etkili olmadığı ancak hastalar ve sağlık personeli ile kurulan ilişkilerin hasta memnuniyetinde etkili olarak sadakati arttırdığı tespit edilmiştir.