Yazar "Metin Demirela, Meltem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Perakendeci markalı ürünlerin marka değerlerinin risk algısı ve satın alma niyetine etkisi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Metin Demirela, Meltem; Akın, Eyüp20. yüzyılda gelişerek günümüzdeki şeklini alan perakendeci kuruluşlar, fırsatlar kadar tehditlerin de olduğu zor ve hızlı değişen bir çevre içerisinde varlıklarını sürdürmeye çalışmaktadırlar. Tüketiciler, çeşit, kalite ve fiyat açısından farklılaşan pek çok ürünle karşı karşıya kalmakta ve kendileri için en uygun olanı seçmektedirler. Perakendeciler ise yoğun rekabet ortamında ayakta kalmak ve rakiplerine nazaran karlılık, satış payı ve tercih edilme oranlarını arttırmak durumundadırlar. Bu durum perakendecilerin oluşturmuş oldukları zincir mağazalarına bağımlılığı arttırmak ve kar oranlarını maksimum düzeye çıkarmak için piyasaya kendi markalarını taşıyan ürünler sunmalarına neden olmuştur. Markanın tüketici ile iletişim kurma ve tüketiciye yakın olma ya da kendine yakın hissettirmede oldukça önemli olduğu kabul edilmektedir. Markalar, bu yönüyle tüketicilerin satın alma karar süreçlerini ve tercihlerini etkilemekte, ürünlerin garantisini sağlayarak algılanan riski alt boyutlara azaltabilmektedir. Bu durum perakendeci markalı ürünler için de geçerlidir. Bu çalışmanın temel amacı; perakendeci markalı ürünlerin marka değerlerinin risk algısına ve satın alma niyetine etkilerini ve bu risk algısının satın alma niyeti üzerindeki muhtemel etkilerini araştırmaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda 400 kişilik bir örneklemden elde edilen nicel veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, marka değerini oluşturan boyutların satın alma niyetine ve algılanan riske etki eder nitelikte olduğu, bazı demografik özelliklerin algılanan risk ve satın alma niyetinde belirli olabileceği belirlenmiştir.