Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuzhan, Metin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal medya uygulamalarının öğrencilerin akademik ve iletişim becerilerine etkisinin değerlendirilmesi: Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi örneği
    (Kırgızistan- Türkiye Manas Üniversitesi, 2022) Fidan, Mehmet; Kuzhan, Metin
    Teknoloji temelli araçların ve uygulamaların iletişim ve bilgiye erişim alanlarında avantajlarının olması bu araçların kullanımının yaygın olmasına katkı sağlamaktadır. Bu aşamada sıralanan araçların bireylerin ve özellikle öğrencilerin iletişim ve akademik becerileri üzerindeki etkilerinin gözlemlenmesi gerekmektedir. Çünkü bu becerilerinin gelişimi akademik niteliklerin yanında bireysel ve toplumsal iletişim açısından da önemlidir. Özellikle sosyal medya uygulamalarının iletişimsel ve akademik yönden değerlendirilmesinin eğitim süreçlerine olumlu etkisinin olacağı düşünülmektedir. Sosyal medya uygulamalarının öğrencilerin akademik ve iletişim becerilerine etkisinin değerlendirilmesinin amaçlandığı bu araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırma sürecinde verilerin elde edilmesinde sosyal medya uygulamalarının öğrencilerin akademik ve iletişim becerilerine etkisi anketi kullanılmıştır. Araştırmada amaçsal örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemi mesleki ve teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmaya toplamda 92 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin eğitim gördükleri alanlar bilişim, elektrik elektronik ve inşaat teknolojileri bölümleridir. Çalışmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Öğrencilerin ankette yer alan maddelere verdikleri cevaplar t testi, ANOVA, frekans (f) ve yüzdelik (%) dilimler açısından analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunluğunun, sosyal medya uygulamalarını kullandıklarını belirtikleri; bu uygulamaların ancak eğitsel amaçlar doğrultusunda kullanıldığında olumlu etkilerinin olacağını düşündükleri; bu tür uygulamaları kullanmanın öğretmenleri tarafından tanınırlığa olumlu etkilerinin bulunduğu konuları ön plana çıkan sonuçlar arasında yer almaktadır. Bu nedenle ilgili uygulamaların eğitsel açıdan değerlendirilmesi önemli görülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkçe eğitiminde bilişim ve teknoloji kullanımına yönelik araştırmaların konu alanı ve yöntem yönünden analizi
    (Mehmet Kurudayıoğlu, 2020) Kuzhan, Metin; Fidan, Mehmet
    Türkçe eğitimi süreçleri bireylerin anlama, anlatma kabiliyetlerine; bilişsel düşünme becerilerine vb. doğrudan etkide bulunduğu için araştırmacıların ilgi odağında yer alır. Bu araştırmalar genel olarak Türkçe eğitimi süreçlerinden daha etkin bir biçimde nasıl faydalanılacağı ve mevcut uygulamaların etkililiği doğrultusundadır. Eğitim süreçlerinin etkinliğinin geliştirilmesinde mevcut teknolojik imkânlardan yararlanılması konusu ön plana çıkmaktadır. Bu araştırmada Türkçe eğitimi süreçlerinde bilişim ve teknoloji kullanımına yönelik araştırmalar incelenmiştir. Bu araştırmalar lisansüstü tez çalışmaları ve makaleler şeklinde ele alınmıştır. Ele alınan araştırma örnekleri konu alanları ve yöntemleri yönünden analiz edilmiştir. Araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Verilere ulaşmada doküman incelemesi, verilerin değerlendirilmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Tezler ve makaleler sıralanan alanlar açısından ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları özetlendiğinde tezlerde konu alanı yönünden “çoklu ortam-dil becerileri etkileşimi”, “yabancılara Türkçe öğretim süreçlerinde e-içerik kullanımı”, “e-içerik-dil becerilerinin etkileşimi” vb.; makalelerde ise “yabancılara Türkçe öğretim süreçlerinde e-içerik, teknoloji kullanımı” ve “teknoloji, bilgisayar destekli Türkçe eğitimi” başlıklarının ön plana çıktığı tespit edilmiştir. Lisansüstü tezlerde ön test-son test kontrol gruplu deneysel desenin, makalelerde ise tarama modellerinin en çok kullanılan araştırma modelleri olduğu görülmüştür.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim