Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kurt, Nagehan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tarihi şahsiyetlerin sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alma durumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Kurt, Nagehan; Gedik, Hatice
    Çalışmanın amacı, 2020-2021 eğitim öğretim yılında kullanılan Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan 4, 5, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan tarihi şahsiyetlerin karşılaştırmalı olarak incelenip ulaşılan bulguların ortaya konulmasıdır. Bu çalışma ile 2020-2021 eğitim öğretim yılı içerisinde okutulan kitaplardaki tarihi şahsiyetlerin konu içerisinde ne sıklıkta bulunduğu ve ne şekilde dağılım gösterdiği incelenmiştir. İncelenen tarihi şahsiyetlerin hangi öğrenme alanlarında verildiği de gruplandırılarak tespit edilmiştir. Araştırmanın veri kaynaklarını 2020-2021 eğitim öğretim yılında Talim Terbiye Kurulu onaylı Sosyal Bilgiler ders kitapları (Tuna Yayınları'na ait 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı, Ata Yayınları'na ve MEB' e ait 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları, Anadol Yayınları ve MEB' e ait 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları, Ekoyay Yayınları'na ve MEB'e ait 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları) oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan bulgulara dayanarak sarmal bir yapıda sınıf düzeyleri arttıkça tarih içinde geçen önemli kişilerin de ayrıntıya inilerek genişlediği bulgusuna ulaşılmıştır. Bu açıdan bakıldığında öğrencilerin gelişim seviyeleri dikkate alınıp ona göre genişleyen çevre programı uygulanmıştır. 4. sınıf düzeyinde tarihi şahsiyetlerin veriliş biçimi daha çok öğrencilerin kendisini ve yakın çevresini tanıması amaçlı daha basit düzeyde ve sayıca daha az olacak şekilde, 5. sınıf düzeyinde tarihi şahsiyetlerin veriliş sayısı artarak daha geniş çaplı ve sosyal içerikli konular, 6 ve 7. sınıflarda tarihi şahsiyetlerde artık geçmişe derin bir yolculuk yapılarak tarihi konuların daha detaylı ve yoğun biçimde verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma ortaokul sosyal bilgiler ders kitapları üzerine yapılmış olup aynı çalışmanın tarih, coğrafya, Türkçe gibi ders kitaplarında da uygulanması önerilebilir.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim