Yazar "Keskin, Muzaffer Toprak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aday spor yönetici adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Keskin, Muzaffer Toprak; Salman, Melih SalmanAday Spor Yöneticilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Belirlenmesi ve Karşılaştırılması. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Aksaray. 2011. Araştırmanın amacı, aday spor yöneticilerinin eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek, eleştirel düşünme eğilimlerini cinsiyet, sınıf ve yaş düzeylerine göre karşılaştırmak ve spor yöneticiği eğitimi alan öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları'nın Spor Yöneticiliği alanında eğitim veren on iki üniversite ile sınırlandırılmıştır. Araştırmaya, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde, spor yöneticiliği bölümünde birinci ve dördüncü sınıf düzeylerinde öğrenim gören 726 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin toplanmasında, Facione, Facione ve Giancarlo (1998) tarafından geliştirilmiş olan Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ)'nin (California Critical Thinking Disposition Inventory) Kökdemir (2003) tarafından Türkçe'ye uyarlanmış versiyonu kullanılmıştır. Bununla birlikte, katılımcıların bazı demografik özelliklerine ilişkin bilgiler, araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" yoluyla edilmiştir. Elde edilen verilerin yorumlanmasında; betimsel istatistikler, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı, Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmış ve yapılan karşılaştırmalarda iki yönlü varyans analizi (iki faktörlü ANOVA) tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, spor yöneticiliği öğrencilerinin Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği'nden aldıkları toplam puanların ortalamasının 204.24 ± 23.36 olduğunu göstermiştir. Buradan hareketle, spor yöneticiliği öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük olduğu söylenebilir. Cinsiyet ve sınıf düzeyine göre karşılaştırıldığında, aday spor yöneticilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinde anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p>.05). Aynı zamanda araştırma bulguları, spor yöneticiliği öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile yaşları arasında düşük düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, aday spor yöneticilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin geliştirilmesi gerektiği söylenebilir.