Yazar "Kenar, Bahriye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alternatif değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademik başarıları, mantıksal düşünme ve sorgulama becerileri üzerine etkisi(Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020) Kenar, Bahriye; Yılmaz, SüleymanBu çalışmada, alternatif değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademik başarılarına, mantıksal düşünme ve sorgulama becerilerine olan etkisi araştırılmıştır. Çalışmaya ait uygulamalar, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında, Türkiye'nin güney bölgesinde yer alan bir ilçeye bağlı iki köy okulundaki altmış üç altıncı sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Çalışmada ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada gruplar, iki deney ve bir kontrol grubu olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Birinci deney grubundaki öğrencilere teknoloji destekli alternatif ölçme ve değerlendirme, ikinci deney grubundaki öğrencilere kâğıt-kalem kullanarak yapılan alternatif ölçme ve değerlendirme, üçüncü bir grup olan kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel ölçme ve değerlendirme uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak; "Elektriğin İletimi" ünitesine ait sorulardan oluşan "Akademik Başarı Testi (ABT)", "Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi (MDYT)" ve "Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği (SÖBAÖ)" kullanılmıştır. Veriler SPSS (Statical Package for Social Science) istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın analizlerinde; non-parametrik istatistik tekniklerinden Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis H-Testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Çalışma sonucu ile ilgili elde edilen bulgularda; geleneksel değerlendirme tekniği akademik öğrencilerin sorgulama öğrenme becerileri algısı üzerinde olumlu etkisinin olduğu ve yapılan teknoloji destekli alternatif değerlendirme tekniğinin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı üzerinde olumlu etkisinin olduğu belirlenmiştir. Uygulamaların mantıksal düşünmeye etki etmediği belirlenmiştir.