Yazar "Kazaz, Mete" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Son dakika haber fotoğrafçılığına bir bakış: Pulitzer ödüllü F-fotoğrafların G-göstergebilimsel analizi(Aksaray Üniversitesi, 2024) Kazaz, Mete; Kalender, Ahmet BuğraHaber fotoğrafçılığı, olayların ve durumların görsel temsilleri yoluyla toplumu bilgilendiren ve bilinçlendiren bir gazetecilik dalıdır. Özellikle son dakika fotoğrafları, ani ve önemli olayları belgeleyerek tarihsel bir kayıt sağlar ve kamuoyunu önemli olaylar hakkında bilgilendirir. Son dakika haber fotoğrafçılığı ise ani ve beklenmedik şekilde gelişen olayları belgeleyerek kamuoyuna hızlı bir şekilde bilgi ve görsel sağlayan bir fotoğrafçılık türüdür. Bu tür fotoğraflar, başta savaş, doğal afetler, toplumsal ve siyasal olaylar olmak üzere genel anlamıyla kriz ve önemli anları yakalamayı içerir. Bu bağlamda, son dakika haber fotoğrafçılığı hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleri sunarak habere ilişkin en önemli kanıtları ortaya koyabilir. Haber fotoğrafçılığına ilişkin çeşitli kuruluşlar ve meslek örgütleri tarafından dünyanın farklı bölgelerinde ödüller düzenlenmektedir. Bu konuda hatırı sayılır bir yeri olan Pulitzer Ödülleri, haber fotoğrafları bağlamında dünyanın herhangi bir yerinde meydana gelmiş önemli toplumsal olayları ele alan çalışmaları içerir. Bu durum haber fotoğraflarının medya aracılığıyla kamuoyunda nasıl yer ettiğini anlamak için önemli ipuçları sunar. Araştırmada göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak haber fotoğraflarının yüzeysel anlamlarının ötesinde, derin anlamlarını ve toplumsal yansımalarını ortaya çıkartmak hedeflenmiştir. Bu amaçla Pulitzer’de “Son Dakika Fotoğrafçılığı” (2024) dalında ödül alan fotoğraflar rastgele örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Göstergebilimin bilinen temsilcilerin birisi olan Ronald Barthes’ın öne sürdüğü düz anlam ve yan anlam temelinde ele alınan Pulitzer Ödüllü 5 basın fotoğrafı, onun studium ve punctum kavramı dâhilinde analiz edilmiştir. Seçilen fotoğrafların her biri belirli bir olayın dramatik bir anını yakalamış ve evrensel olabilecek belli değerleri taşımaktadır. Böylece çalışma, haber fotoğrafçılığının içerisinde özellikle son dakika haberciliğinin görsel anlatılar aracılığıyla nasıl öne çıktığını göstermektedir. Çalışma ayrıca, son dakika fotoğrafların sadece haber değeri taşıyan ve haberi güçlü kılan görsellerden ibaret olmadığını, aynı zamanda toplumsal ve kültürel anlamlarla güçlü mesajlar taşıyabileceğini de ileri sürmektedir.