Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Cobweb teoreminin farklı modeller bağlamında incelenmesi: Patates örneği
    (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Kaya, Merve; Acar, Mustafa
    Ekonomik dalgalanmalar iktisat teorisinin hakkında en fazla teori ve çözüm ürettiği alanlardan birisidir. Gerek tarımsal ürünlerin fiyatlarında, gerek üretim miktarlarında konjonktür hareketlerine yoğun bir şekilde rastlanılmaktadır. Bu çalışmada patates üretim miktarı ile fiyatları arasındaki ilişki, üretim miktarının fiyatları bir dönem gecikmeli olarak takip ettiğini belirten Cobweb Teoremi bağlamında Koyck ve Almon Modelleri kullanılarak incelenmiştir. Koyck Modeli ile yapılan analizde patates fiyatları ile cari dönem üretim miktarı arasında pozitif bir ilişki olduğu, ancak üretim miktarının her seferinde fiyatın gecikmeli değerlerinden daha az oranda etkilendiği tespit edilmiştir. Almon Modeli yardımı ile üretim miktarı ile fiyatlar arasında polinominal bir hareketlilik sergileyen modellerin analizi yapılmaktadır. Elde edilen bulgular sonucunda Cobweb Teoreminin, Almon Modeli yardımı ile açıklanamadığı tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital oyunların eğitim sürecinde kullanılması "sağlıklı ve dengeli beslenme" örneği
    (Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025) Kaya, Merve
    Bu araştırmanın amacı ilkokul hayat bilgisi ve fen bilgisi öğretim programında yer alan sağlıklı ve dengeli beslenme konusu hakkında dijital eğitsel bir oyun geliştirmek ve bu oyunu öğrencilerin oynamasına sunarak oyun hakkındaki görüşlerini almaktır. Bu kapsamda, araştırmada tasarım temelli araştırma deseninden yararlanılmıştır. Bu desen kapsamında ise ADDIE modeline yer verilmiştir. Ele alınan konu kapsamında prototip geliştirme süreçleri yürütülerek Makecode Arcade oyun geliştirme platformu üzerinde iki bölümlük oyun geliştirilmiştir. Geliştirilen dijital oyun 35 öğrenciye oynatılmış ve bu öğrencilerle odak grup görüşmesi yapılarak görüşlerine ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde öğrenciler; oyunda bulunan karakter ve figür tasarımlarını, oyunun eğitici olmasını ve karakterlerin yiyecekleri toplamasını çok sevdiklerini belirtmiş, oyuna farklı yiyecek çeşitleri eklemek istediklerini ifade etmişlerdir. Genel olarak oyunu çok sevdiklerini vurgulamışlardır. Araştırma sonunda bulgulara göre oyuna son şekli verilmiştir. Bu sonuçlar neticesinde elde edilen bulgulara yönelik araştırma önerilerine yer verilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yedinci sınıf elektrik devreleri ünitesinde uygulanan teknoloji ile zenginleştirilmiş Jigsaw-I etkinliklerinin akademik başarıya ve teknoloji farkındalığına etkisi
    (Aksaray Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2025) Kaya, Merve
    Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf Fen Bilimleri dersi "Elektrik Devreleri" ünitesi içinde yer alan "Seri bağlama, paralel bağlama, elektrik akımı, gerilim" konularına yönelik geliştirilen teknoloji ile zenginleştirilmiş jigsaw etkinliklerinin; öğrencilerin akademik başarılarına ve teknolojinin kullanılmasına yönelik farkındalıklarına etkilerini araştırmaktır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında bahar döneminde Türkiye'nin Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan bir ilçedeki devlet ortaokulun 7. sınıfında, iki farklı şubede öğrenim görmekte olan 33 öğrenci oluşturmaktadır. Bu sınıfların, biri derslerde Jigsaw-I tekniğinin uygulandığı deney grubu (n=15), ikincisi ise derslerde mevcut öğretim programının öngördüğü şekilde derslerin işlendiği kontrol grubu (n=18) olarak rastgele yöntemle belirlenmiştir. Bu çalışma deney grubunda teknoloji ile desteklenen jigsaw uygulamaları ön test ve son test uygulamaları ile birlikte toplam 5 hafta sürmüştür. Araştırmada; "Elektrik Akademik Başarı Testi" ve "Derslerde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Farkındalık Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi için, istatistik paket programından faydalanılmıştır. Betimsel analiz yapılarak, öğrenci gruplarının özellikleri belirlenip, nicel analiz ile ulaşılan; ortalama, standart sapma, yüzde ve frekans değerleri incelenmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grubu öğrenci sayılarının 30'un altında olması nedeniyle analizlerde non-parametrik analiz yöntemlerinden olan Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmazken, teknoloji destekli Jigsaw-I tekniği ile öğretimin, mevcut öğretim programı dahilinde yapılan öğretime göre öğrencilerin teknolojiye yönelik farkındalıkları geliştirmede daha etkili olduğu tespit edilmiştir.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim