Yazar "Karakaya, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2018 fen bilgisi öğretmenliği lisans programındaki biyoloji derslerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi(Aksaray Üniversitesi, 2019) İnce Aka, Elvan; Yılmaz, Mehmet; Karakaya, MehmetBu araştırmanın amacı, 2018 yılında Yükseköğretim Kurulu tarafından yayımlanan Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programına yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, yeni programda ders saatlerinin azaltılmasının, ders içeriklerinin birleştirilmesinin ve biyoloji laboratuvar derslerinin kaldırılarak fen öğretimi laboratuvar dersi olarak değiştirilmesinin fen bilimleri öğretmenlerinin alan bilgisine etkisine yönelik görüşleri tespit edilmiştir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin farklı illerinde aktif olarak görev yapan 59 fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, fen bilimleri öğretmenlerinin çoğunluğu lisans programındaki biyoloji alan ders saatlerinin azaltılmasının, ders içeriklerinin birleştirilmesinin ve biyoloji laboratuvar derslerinin kaldırılarak fen öğretimi laboratuvar dersi olarak değiştirilmesinin fen bilgisi öğretmen adaylarının alan bilgisini olumsuz yönde etkileyeceği fikrine sahip oldukları belirlenmiştir.