Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karakaya, Ferhat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Biyoloji öğretmen adaylarının ortaöğretim biyoloji dersi ünite/konularına yönelik öz-yeterlik algılarının incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi, 2018) Yılmaz, Mehmet; Çimen, Osman; Karakaya, Ferhat; Adıgüzel, Merve
    Bu araştırmada, biyoloji öğretmen adaylarının ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programında yer alan ünite/konulara yönelik öz-yeterlik algılarının incelenmesi ve öğretim programında yer alan ünite/konular ile ilgili eksiklik/yeterlik sebeplerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır ve 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 4. sınıf biyoloji öğretmen adayları oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında iki farklı form (öz-yeterlik algı formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu) kullanılmıştır. Araştırma bulguları, biyoloji öğretmen adaylarının 9., 10. ve 11.sınıf ünite/konularına yönelik özyeterlik algılarının yüksek olduğunu göstermiştir. Bu durumun oluşmasında, derslerde kullanılan öğretim yöntemleri ve ders ortamlarının etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak biyoloji öğretmen adaylarının 12. sınıf ünite/konularına yönelik öz-yeterlik algılarının düşük olduğu belirlenmiştir. 12. sınıf biyoloji dersi öğretim programında yer alan konuların kapsamının geniş olması, içeriğin karmaşık olması, kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrenci ilgisini çekmemesi ve öğretmen adaylarının kavram yanılgılarına sahip olmaları ünite/konuların kalıcılığının sağlanamamasında etkili olduğu düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fen lisesi öğretmenlerinin TEOG ve LYS sistemlerine yönelik görüşleri
    (Aksaray Üniversitesi, 2020) Karakaya, Ferhat; Bulut, Aynur Elif; Yılmaz, Mehmet
    Eğitim sistemi içerisinde yer alan kademelerde geçişler büyük oranda merkezi sınavlarla yapılmaktadır. Merkezi sınav sistemindeki değişikliklerin eğitimin paydaşları olan öğrenci, öğretmen ve veliler açısından değerlendirilmesi, sistemin işleyişi açısından önemlidir. Fen liseleri, bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılmasının öncelikli amaç olduğu ve merkezi sınavlarda akademik başarıları yüksek öğrencilerin tercih sıralamalarında ilk sırada yer alan okullardır. Bu nedenle fen lisesinde görev yapan öğretmenlerin merkezi sınavlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi alanyazına katkı sağlayacaktır. Bu araştırmada, Türkiye’de liselere geçişte ortaokul öğrencilerinin girmiş olduğu son iki sınav sistemi olan TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) ve LGS (Liselere Geçiş Sınavı) sistemleri hakkında fen lisesinde görev yapan öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışmasının kullanıldığı araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, fen lisesinde görev yapan farklı branşlardaki 25 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda; TEOG’dan LGS’ye geçiş yaşandıktan sonra öğrencilerin akademik yaklaşımları, sınav kaygıları, öğretim süreci ve ölçme-değerlendirmeye yönelik farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Ayrıca TEOG ve LGS’nin soru tarzı, kolaylık-zorluk, akademik bilgi düzeyi ve hayatla ilişkisi açısından farklılıklara sahip olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin fen-teknoloji-mühendislik-matematik (FeTeMM) mesleklerine olan ilgileri
    (Aksaray Üniversitesi, 2018) Karakaya, Ferhat; Avgın, Sakine Serap; Yılmaz, Mehmet
    Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) mesleklerine yönelik ilgilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 611 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında, Kier, Blanchard, Osborne ve Albert (2014) tarafından geliştirilen, Koyunlu Unlu, Dokme ve Unlu (2016) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik, güvenirlik analizleri yapılan ‘‘Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği (FeTeMM-MYİÖ)’’ kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, ortaokul öğrencilerinin FeTeMM mesleklerine olan ilgilerinde cinsiyet, akademik başarı düzeyi, teknoloji kullanım sıklığına göre anlamlı farkın olduğu, uzun süre yaşanılan yere göre ise anlamlı farkın olmadığı belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin en yüksek ilgi düzeylerinin teknolojiye yönelik meslekler üzerine olduğu belirlenmiştir.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim