Yazar "Karacaer, Serap Serin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Butik otel misafirlerinin dinlence deneyimlerinin incelenmesi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Karacaer, Serap Serin; Uygun, MutluGünümüzde tüketicilerin ürün ya da hizmetlerin fiziksel ve işlevsel (akılcı) boyutlarının yanında, duygusal (hedonik) boyutları da önemsemeleriyle birlikte ortaya çıkan deneyimsel pazarlama kavramı, son yıllarda hizmet sektörü başta olmak üzere çeşitli sektörlere yönelik yapılan çalışmalara konu olmaya başlamıştır. Deneyimsel pazarlama yaklaşımının irdelenebileceği ve elde edilen sonuçların başarılı şekilde uygulanabileceği alanlardan birisi, hizmet sektörünün en önemli dinamiklerinden olan turizm ve otelcilik sektörüdür. Bu çalışmada, turizm ve otelcilik sektörünün alt dallarından biri olan "butik otellerde" konaklayan misafirlerin yaşadıkları hedonik ve akılcı deneyimlerin belirlenmesi ve bu deneyimlerin gelecekteki davranış eğilimleri ile ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemi esas alınarak alan araştırması modelinde desenlenmiştir. Araştırma sürecinde öncelikle konuyla ilgili alanyazın taraması yapılmış ve kavramsal çerçeve ortaya konulmuştur. Sürecin devamında bu araştırma ile benzerlik gösteren çalışmalarda kullanılan, güvenirlik ve geçerlikleri sınanmış çeşitli ölçekler dikkate alınarak bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket yoluyla, araştırmanın örneklemini oluşturan Kapadokya Bölgesi'nde butik tarzda hizmet veren işletmelerde konaklayan yerli ve yabancı misafirlerden oluşan 396 katılımcıdan kolayda örnekleme ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler, SPSS istatistik paket yazılım programıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların kişisel özelliklerine bağlı olarak bir butik otel bağlamında yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyim düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını belirleyebilmek amacıyla Çok Değişkenli Varyans Analiz; yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyimlerinin alt boyutları ile gelecekteki davranış eğilimleri arasında doğrusal bir ilişki olup-olmadığını belirlemek için Pearson Korelasyon Analizi; gelecekteki davranış eğilimlerini etkileyen öncelikli deneyim türlerini belirleyebilmek için ise, Standart Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, kişisel özelliklere bağlı olarak yaşanan hedonik ve akılcı deneyimlerin farklılaşmadığını; yaşanan hedonik ve akılcı deneyimlerin alt boyutları ile gelecekteki davranış eğilimleri arasında pozitif yönlü güçlü ilişkiler olduğunu; misafirlerin gelecekteki davranış eğilimlerini etkileyen öncelikli deneyim türleri açısından ise, özellikle temizlik, fantezi, sosyal ve estetik deneyimlerin öne çıktığını göstermektedir. Bu sonuçların, uygulamada çalışan yöneticilere misafir deneyimleri tasarlama konusundaki önceliklerin belirlenmesinde önemli ipuçları sağlayabileceği düşünülmektedir.Öğe Complex relationships between sustainable tourism development and its antecedents: A test of serial mediation model(John Wiley and Sons Inc, 2024) Dündar, Yusuf; Karacaer, Serap SerinDrawing on social exchange theory and reasoned action theory, this study aims to investigate the relationships among residents' perceptions, community participation, ecotourism development, and sustainable tourism development. The relationships were examined using the serial mediation model of Hayes (2013). Data were collected from the local people living in Hasan Mountain Culture and Tourism Conservation and Development Area (CTCDA) in Aksaray province of Türkiye (N = 568). The findings show that community participation and ecotourism development serially mediate the effects of residents' perceptions on sustainable tourism development. In the light of the findings, positive residents' perceptions establish the eligible conditions for the strong community participation. Enhanced community participation contributes to ecotourism development, and as a result, ecotourism development promotes sustainable tourism development. This study is the first study in the literature that reveals the relationships between residents' perceptions, community participation, ecotourism development, and sustainable tourism development through the serial mediation model. The current study contributes to the literature by addressing the direct and indirect effects of residents' perceptions on sustainable tourism development. We suggest planners in CTCDAs to pay attention to residents' perceptions and community participation as the weakest link during development processes.Öğe Turizm değer zinciri analizi üzerine kavramsal bir çerçeve(Yüksel ÖZTÜRK, 2019) Karacaer, Serap Serin; Öztürk, YükselTurizm sektörünün temel faaliyet alanı, herhangi bir nedenle daimi ikametgâhından geçici süreliğineayrılmış bireylerin konaklama ve seyahat gereksinimlerini karşılamaya yönelik ürünleri sunan işletmelerikapsamaktadır. Bu faaliyet alanlarına ilave olarak, turistik tüketicilere geniş kapsamlı bir seyahat deneyimisunmaya yönelik çeşitli işletmeler ve kuruluşlar da (yeme-içme, eğlence, alış-veriş, spor, sağlık vb.) turizmsektörüne dâhil olabilmektedirler. Değer zinciri ise bir ürünün veya hizmetin kavramsal tasarımından nihaitüketiciye teslimine kadar gerekli olan tüm operasyonları tanımlamakta kullanılan bir kavramdır.Dolayısıyla turizm değer zincirini, turizm ürünlerinin üretilmesinden tüketicilere ulaştırılmasına kadarkisüreçte yer alan tüm mal ve hizmet tedarikçilerinin faaliyetlerinden oluşan geniş kapsamlı bir zincir ağıolarak ifade etmek mümkündür. Çalışmada değer zinciri yaklaşımı kavramsal olarak ele alınmış olup, değerzinciri yaklaşımının bir hizmet sektörü olan turizme uygulanabilirliği ve sağlayabileceği katkılarınirdelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemi esas alınmış olup,konuya ilişkin kaynak ve doküman incelemesi gerçekleştirilerek kavramsal bir çerçeve oluşturulmuştur.Çalışma neticesinde konaklama, yeme-içme, ulaşım, alış-veriş gibi faaliyet alanlarının turizm değerzincirinin birincil faaliyet unsurlarını oluşturdukları; turizmin destinasyonda gelişmesine katkısağlayabilecek bir takım ulusal ve yerel kurum ve kuruluşların da (hükümet, yerel yönetimler, STK’lar,sağlık ve eğitim kurumları gibi) destek faaliyet unsurlarını oluşturduğu görülmüştür. Ayrıca çalışmabulgularına göre “her zincirin en zayıf halkası kadar güçlü olduğu” gerçeğinden hareketle turizmsektöründe küresel rekabeti sağlamanın kilit noktasının, zincirdeki bütün paydaşların ortak hareketetmesini sağlayabilmekten geçtiğini ifade etmek de mümkündür.Öğe Türkiye’de destinasyon düğünleri(Sidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti., 2021) Karacaer, Serap SerinSon zamanlarda “düğün turizmi” ya da “destinasyon düğünleri” olarak bilinen kavramı; çiftlerin yaşamlarını sürdürdükleri yerin dışında, aileleri ve misafirleri ile birlikte ve özellikle başka bir ülkede gerçekleştirdikleri evlilik töreni olarak ifade etmek mümkündür. Söz konusu organizasyon için aileleri ve misafirleri ile birlikte hareket eden çiftler, meydana getirdikleri ülkeler arası hareketlilik nedeniyle turizm endüstrisinin ilgi alanına girmektedir. Dolayısıyla etkinlik turizminin bir alt dalı olarak görülen “destinasyon düğünleri”, turizm pazarında yer alan hemen hemen her ülke açısından yeni ve büyük bir pazar bölümü olarak görülmektedir. Bu bağlamda söz konusu çalışmanın amacı, destinasyon düğünleri pazarında öne çıkan bir destinasyon olan Türkiye’de “düğün turizmi” olgusunun mevcut durumunu, profesyonel düğün planlamacılarının bakış açıları üzerinden ortaya koymaktır. Bu noktada araştırma yöntemi olarak nitel yöntemlerden doküman analizi ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Çalışma kapsamında yapılan araştırmalardan elde edilen bulgular genel olarak değerlendirildiğinde; Türkiye’nin düğün turizmi pazarının ağırlıklı olarak Orta Doğu ülkeleri olduğu, bu noktada özellikle Hindistan’ın öne çıktığı, düğün organizasyonlarının genel olarak üç günlük paketler şeklinde planlandığı, söz konusu organizasyonların turizmin “lüks turizm pazarı” bölümünde yer aldığı ve gelecek yıllar açısından büyüme eğilimini hızlı bir şekilde devam ettirebilecek özellikte bir turizm çeşidi olduğuna ilişkin sonuçlar elde edilmiştir.