Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karacaer, Serap Serin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Butik otel misafirlerinin dinlence deneyimlerinin incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Karacaer, Serap Serin; Uygun, Mutlu
    Günümüzde tüketicilerin ürün ya da hizmetlerin fiziksel ve işlevsel (akılcı) boyutlarının yanında, duygusal (hedonik) boyutları da önemsemeleriyle birlikte ortaya çıkan deneyimsel pazarlama kavramı, son yıllarda hizmet sektörü başta olmak üzere çeşitli sektörlere yönelik yapılan çalışmalara konu olmaya başlamıştır. Deneyimsel pazarlama yaklaşımının irdelenebileceği ve elde edilen sonuçların başarılı şekilde uygulanabileceği alanlardan birisi, hizmet sektörünün en önemli dinamiklerinden olan turizm ve otelcilik sektörüdür. Bu çalışmada, turizm ve otelcilik sektörünün alt dallarından biri olan "butik otellerde" konaklayan misafirlerin yaşadıkları hedonik ve akılcı deneyimlerin belirlenmesi ve bu deneyimlerin gelecekteki davranış eğilimleri ile ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemi esas alınarak alan araştırması modelinde desenlenmiştir. Araştırma sürecinde öncelikle konuyla ilgili alanyazın taraması yapılmış ve kavramsal çerçeve ortaya konulmuştur. Sürecin devamında bu araştırma ile benzerlik gösteren çalışmalarda kullanılan, güvenirlik ve geçerlikleri sınanmış çeşitli ölçekler dikkate alınarak bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket yoluyla, araştırmanın örneklemini oluşturan Kapadokya Bölgesi'nde butik tarzda hizmet veren işletmelerde konaklayan yerli ve yabancı misafirlerden oluşan 396 katılımcıdan kolayda örnekleme ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler, SPSS istatistik paket yazılım programıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların kişisel özelliklerine bağlı olarak bir butik otel bağlamında yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyim düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını belirleyebilmek amacıyla Çok Değişkenli Varyans Analiz; yaşadıkları hedonik ve akılcı hizmet deneyimlerinin alt boyutları ile gelecekteki davranış eğilimleri arasında doğrusal bir ilişki olup-olmadığını belirlemek için Pearson Korelasyon Analizi; gelecekteki davranış eğilimlerini etkileyen öncelikli deneyim türlerini belirleyebilmek için ise, Standart Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, kişisel özelliklere bağlı olarak yaşanan hedonik ve akılcı deneyimlerin farklılaşmadığını; yaşanan hedonik ve akılcı deneyimlerin alt boyutları ile gelecekteki davranış eğilimleri arasında pozitif yönlü güçlü ilişkiler olduğunu; misafirlerin gelecekteki davranış eğilimlerini etkileyen öncelikli deneyim türleri açısından ise, özellikle temizlik, fantezi, sosyal ve estetik deneyimlerin öne çıktığını göstermektedir. Bu sonuçların, uygulamada çalışan yöneticilere misafir deneyimleri tasarlama konusundaki önceliklerin belirlenmesinde önemli ipuçları sağlayabileceği düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Complex relationships between sustainable tourism development and its antecedents: A test of serial mediation model
    (John Wiley and Sons Inc, 2024) Dündar, Yusuf; Karacaer, Serap Serin
    Drawing on social exchange theory and reasoned action theory, this study aims to investigate the relationships among residents' perceptions, community participation, ecotourism development, and sustainable tourism development. The relationships were examined using the serial mediation model of Hayes (2013). Data were collected from the local people living in Hasan Mountain Culture and Tourism Conservation and Development Area (CTCDA) in Aksaray province of Türkiye (N = 568). The findings show that community participation and ecotourism development serially mediate the effects of residents' perceptions on sustainable tourism development. In the light of the findings, positive residents' perceptions establish the eligible conditions for the strong community participation. Enhanced community participation contributes to ecotourism development, and as a result, ecotourism development promotes sustainable tourism development. This study is the first study in the literature that reveals the relationships between residents' perceptions, community participation, ecotourism development, and sustainable tourism development through the serial mediation model. The current study contributes to the literature by addressing the direct and indirect effects of residents' perceptions on sustainable tourism development. We suggest planners in CTCDAs to pay attention to residents' perceptions and community participation as the weakest link during development processes.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim