Yazar "Karaca, Havva" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin yaşadığı okuma güçlükleri: Gözlem odaklı bir çalışma(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Karaca, Havva; Keray Dinçel, BetülBu çalışmada ortaokul öğrencilerinin yaşadığı okuma güçlüklerinin derinlemesine incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla on iki hafta süren bir çalışma yapılmıştır. Çalışma Aksaray ili Merkez ilçesinde bulunan bir ortaokulda okuma güçlüğü çeken dört ortaokul öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden gözlem yöntemi tercih edilmiştir. Öğrencilerin Türkçe derslerinde ders sürecinde okudukları metinler on hafta boyunca gözlemlenmiştir. Gözlemler neticesinde okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma düzeyleri, okuma sırasında sergilemiş olduğu davranışlar, okuma hataları, okumalarına sınıf arkadaşlarının tepkisi belirlenerek süreç sonunda okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma düzeylerinde bir değişiklik olup olmadığı sorgulanmıştır. Gözlemler doğrultusunda okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma düzeylerinin endişe düzeyinde olduğu, okuma sırasında bazı istendik ve istenmedik davranışlarda bulundukları, okuma hatalarından atlama, ekleme, tekrar etme, yanlış sözcük okuma, harf hatası, heceleme, noktalama işaretlerine dikkat etmeme, parmakla takip gibi okuma hatalarını yaptıkları, sınıf arkadaşlarının okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okumaları sırasında çeşitli davranışlar sergiledikleri ve Türkçe dersi işleniş sürecinde yer alan okuma etkinliklerinin okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerilerini iyileştirme sürecinde yetersiz olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Ortaokul öğrencilerinin yaşadığı okuma güçlükleri: Gözlem odaklı bir çalışma(Mehmet KURUDAYIOĞLU, 2024) Karaca, Havva; Keray Dinçel, BetülBu çalışmada ortaokul öğrencilerinin yaşadığı okuma güçlüklerinin derinlemesine incelenmesi amaçlanmıştır. On iki hafta süren bir çalışma yapılmıştır. Çalışma Aksaray ili Merkez ilçesinde bulunan bir ortaokulda okuma güçlüğü çeken dört ortaokul öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden gözlem yöntemi tercih edilmiştir. Öğrencilerin Türkçe dersindeki okuma süreçleri on hafta boyunca gözlemlenmiştir. Okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma düzeyleri, okuma sırasında sergilemiş olduğu davranışlar, okuma hataları, okumalarına sınıf arkadaşlarının tepkisi belirlenerek süreç sonunda okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma düzeylerinde bir değişiklik olup olmadığı incelenmiştir. Gözlemler doğrultusunda okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma düzeylerinin endişe düzeyinde olduğu, okuma sırasında bazı istendik ve istenmedik davranışlarda bulundukları, okuma hatalarından atlama, ekleme, tekrar etme, yanlış sözcük okuma, harf hatası, heceleme, noktalama işaretlerine dikkat etmeme, parmakla takip gibi okuma hatalarını yaptıkları, sınıf arkadaşlarının okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okumaları sırasında çeşitli davranışlar sergiledikleri ve Türkçe dersi işleniş sürecinde yer alan okuma etkinliklerinin okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerilerini iyileştirme sürecinde yetersiz olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Öykü temelli öğrenme yaklaşımı ile bütünleştirilmiş yaratıcı yazma uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin yazma tutumlarına ve yaratıcı yazma becerilerinin gelişimine etkisi(Türk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesi, 2023) Türkben, Tuncay; Karaca, HavvaBu araştırmanın temel amacı, öykü temelli öğrenme yaklaşımı ile bütünleştirilmiş yaratıcı yazma uygulamalarının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yazma tutumları ve yaratıcı yazma becerileri üzerine etkisini incelemektir. Araştırma, karma yöntem araştırma desenlerinden yakınsayan paralel desen yaklaşımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda yarı-deneysel modellerden biri olan ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu modelden, nitel boyutunda ise nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışmasından yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Aksaray ilinde iki farklı devlet okulunda 6. sınıfa devam eden öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma deney grubunda 27, kontrol grubunda 27 öğrenci olmak üzere toplam 54 öğrenciyle yürütülmüştür. Eğitim süreci boyunca deney grubunda yer alan öğrencilerle öykü temelli öğrenme yaklaşımı ile bütünleştirilmiş yaratıcı yazma uygulamaları yapılırken kontrol grubundaki öğrencilerle mevcut ders kitabındaki yazma etkinlikleri ile öğretim sürdürülmüştür. Uygulama 8 hafta sürmüştür. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin yaratıcı yazma başarılarını ölçen ön test ve son testler “Yaratıcı Yazma Değerlendirme Ölçeği”, yazmaya yönelik tutumları ise “Yazma Tutum Ölçeği” ile değerlendirilmiştir. Araştırmada nicel olarak elde edilen veriler betimsel istatistiklerin yanı sıra (Bağımsız) Örneklemler t-testi, Mann Whitney U, Wilcoxon Sıralı İlişkiler Testi, Kovaryans Analizi (ANCOVA); yarı yapılandırılmış görüşme formları ile elde edilen nitel veriler ise içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda öykü temelli öğrenme yaklaşımı ile bütünleştirilmiş yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe The effect of creative writing practices integrated with story-based learning approach on secondary school students' writing attitudes and development of creative writing skills(Turkish Education Association: TED, 2023) Türkben, Tuncay; Karaca, HavvaThe main purpose of this study is to examine the effect of creative writing practices integrated with the story-based learning approach on the writing attitudes and creative writing skills of 6th grade middle school students. The study was conducted with a convergent parallel design approach, one of the mixed method research designs. The study utilized the pre-test-post-test paired control group model, one of the quasi-Experiment models, in the quantitative dimension of the study, and the case study, one of the qualitative research methods, in the qualitative dimension. The study group consisted of 6th grade students attending two different public schools in Aksaray province in the fall semester of the 2021-2022 academic year. The study was conducted with 54 students, 27 in the Experiment group and 27 in the control group. During the education process, creative writing practices integrated with the story-based learning approach were carried out with the students in the Experiment group, while the students in the control group were taught with writing activities in the existing textbook. The application lasted 8 weeks. The creative writing achievement based on the pre-test and post-test results of the students both in the Experiment and the control groups were evaluated with the "Creative Writing Assessment Scale" while their attitudes towards writing were evaluated with the "Writing Attitude Scale". In addition to descriptive statistics, the quantitative data obtained in the study were analyzed using (Independent) Samples t-test, Mann Whitney U, Wilcoxon's Test of Ranked Associations, Analysis of Covariance (ANCOVA); the qualitative data obtained through semi-structured interview forms were analyzed using content analysis technique. As a result of the research, it was concluded that creative writing practices integrated with the story-based learning approach improved students' creative writing skills.