Yazar "Karaca, Aziz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan çevre eğitimi temalı etkinliklerin çevre okuryazarlığı becerisi bağlamında incelenmesi ve etkinliklere ilişkin öğretmen görüşleri(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Karaca, Aziz; Yıldırım, TahsinÇevre sorunları canlı hayatlarını etkilemektedir. Bu sorunları önlemek ve bireylerin çevre sorunlarına duyarlılıklarını artırmak için bu anlamda verilen çevre eğitiminin etkililiği önem taşımaktadır. Bu tez çalışmasının temel amacı, sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan çevre eğitimi temalı etkinliklerin çevre okuryazarlığı becerisi bağlamında incelenmesi ve etkinliklere ilişkin öğretmen görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu araştırmada doküman analizi ve görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma dokümanlarının analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve ders kitaplarının incelenmesi sonucunda ders kitaplarında yer alan etkinlikler sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri alınarak değerlendirilmiştir. Görüşme yapılan 17 sosyal bilgiler öğretmeni Mersin'in Mut ilçesinde görev yapmaktadır. Görüşmeler 7 sorudan oluşan bir görüşme formu ile gerçekleştirilmiş, elde edilen veriler nitel veri analizlerinden betimsel analize tabi tutulmuştur. Bu kapsamda elde edilen veriler belirlenen temalara göre özetlenip yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları ışığında, ders kitabında yer alan etkinliklerin çevre okuryazarlığı becerisini kazandırmak için yeterli olmadığı görülmüştür. Yapılan görüşmelerde öğretmenler, çevre okuryazarlığı becerisinin kazanımlarda yer alması bakımından ders ile ilişkili olduğunu ancak ders kitabında yer alan etkinliklerin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Sosyal bilgiler öğretim programında beceriye ilişkin kazanımların arttırılması, ders kitabındaki etkinlikler geliştirilirken öğrencilerin aktif katılabileceği etkinliklere yer verilmesi önerilmiştir.