Yazar "Karabulut, Koray" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İnternetten alışverişte site tercih faktörlerinin müşteri sadakatine etkisinin incelenmesine yönelik bir araştırma(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Karabulut, Koray; Akın, EyüpBu çalışmada internetten alışveriş yapmayı tercih eden tüketicilerin web site tercihinde etkili olan faktörler ve bu faktörlerin sadakate etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. İki aşamalı olarak tasarlanan bu araştırmanın ön çalışmasında online alışveriş tercihine etki edebilecek faktörlerin belirlenmesi için 100 kişilik bir örneklemden veri elde edilirken, ikinci aşamada online alışverişte site tercihinde etkili olan faktörlerin sadakate etkisinin belirlenmesi için 475 kişilik örneklemden veriler elde edilmiştir. Oluşturulan farklı regresyon modelleri yardımıyla araştırma hipotezleri test edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre online alışveriş tercihine etki eden faktörler; İşlevsellik, Güvenirlilik, Müşteri Odaklılık, Bilgi Gizliliğini Sağlama, İmaj Artırıcı İletişimler, Görsel Zenginlik ve Caziplik olmak üzere 7 grup altında toplanırken bu faktörlerden bir kısmının sadakate etki ettiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgular üzerinden gerek sektör uzmanları gerekse akademik çalışmalar için öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır.