Yazar "Hopcan, Sinan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENCİ BAĞLILIK ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE’YE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI(Tolga Güyer, 2022) Polat, Elif; Hopcan, Sinan; Kamalı Arslantaş, TuğbaÇevrimiçi öğrenme ortamlarının etkililiğini belirleyen en önemli faktörlerden biri bağlılıktır. Bağlılık; öğrenci başarısını, motivasyon ve memnuniyetini arttırırken, soyutlanma hissini azaltmaktadır. Bu çalışmanın amacı Dixson (2010) tarafından geliştirilen çevrimiçi öğrenci bağlılık ölçeğinin (Online Student Engagement Scale) Türkçe uyarlamasını yapmak, bununla birlikte geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı ortaya çıkarmaktır. Çalışma ilk olarak özgün ölçeğin Türkçeye çevrilmesiyle başlamış, dilsel eşdeğerlik ve ön pilot uygulamasıyla ölçeğe son hali verilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını üniversitede okuyan 254 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada, yapı geçerliliğini göstermek için doğrulayıcı faktör analizine başvurulmuştur. Türkçe ölçekte 19 maddenin tümü ve 4 faktörlü (beceriler, duygu, katılım ve performans) yapı korunmuş ve yapının özgün ölçekle uyumlu olduğu gözlenmiştir. Uyum ölçümlerinin kabul edilebilir uyumun üstünde iyi uyum gösterdiği görülmektedir. Cronbach alfa değerleri ?=,77 ile ?=,87 arasında değişmektedir. Elde edilen değerlerle ölçeğin yapı geçerliliğinin sağlandığı görülmüştür. Özellikle çevrimiçi öğrenme uygulamalarının yoğun bir şekilde kullanıldığı günümüzde bu çalışma, öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye bağlılıklarının tespit edilmesinde önemli bir ölçek sunmaktadır. Buradan yola çıkarak da çevrimiçi öğrenmede en etkili unsurlardan biri olan çevrimiçi bağlılığı artırmak adına öğretim tasarımcıları ve öğretmenler öğrencileri çevrimiçi öğrenme konusunda teşvik eden, yönlendiren stratejiler geliştirebilirler.Öğe The association between flipped learning readiness, engagement, social anxiety, and achievement in online flipped classrooms: a structural equational modeling(Springer, 2022) Polat, Elif; Hopcan, Sinan; Arslantaş, Tuğba KamalıThis study explored the association between flipped learning readiness (FLR), engagement, social anxiety, and achievement in online flipped classrooms among 200 freshman university students enrolled to an information technology course. The relational screening model was applied in order to reveal associations between variables. The study was conducted in two Turkish state universities. The students were sampled using the convenience sampling method. The data collection tools employed were a demographic data form, the Online Student Engagement Scale, the Online Learners' Interactions and Social Anxiety Scale, the FLR scale, and also achievement tests. Structural equational modeling was employed in the testing of the hypothesized model. Results from the structural equation modeling revealed that engagement and FLR were positively associated with student achievement, whilst there was a negative association revealed between social anxiety and achievement in the online flipped classroom. The study also revealed engagement as the most significant predictor of achievement in the online flipped classroom.