Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gedek, Nihat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Spor salonu olan ortaokul ile spor salonu olmayan ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarının incelenmesi (Aksaray ili örneği)
    (Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025) Gedek, Nihat
    Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmaya Aksaray il merkezinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören 937 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi ve spor derslerine yönelik tutumun belirlenmesi amacıyla Mehmet KARAKILIÇ (2009) tarafından geliştirilen geçerliliği ve güvenilirliği kanıtlanmış olan "Ortaokul Öğrencileri İçin Beden Eğitimi ve Spor Dersi Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 21.0 for Windows programında frekans, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda Öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları değerlendirildiği zaman, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının genel olarak yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının cinsiyetlerine, Sınıf, yaş, okul takımında görev alma ve spor salonu olma durumlarının beden eğitimi dersine yönelik tutumlarını anlamlı düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05). Bu doğrultuda, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları; öğrenim gördükleri okulun fiziksel koşulları, okulda spor salonunun bulunup bulunmaması, okul spor takımlarının varlığı, akran ilişkileri, ailelerin spora yönelik tutumları ve beden eğitimi öğretmenlerinin yaklaşımları gibi çeşitli çevresel ve sosyal faktörler etkilediği görülmüştür.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim