Yazar "Evren, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ahîlîk ve Erzurum(Aksaray Üniversitesi, 2022) Evren, MehmetTanıtımını yapacağımız bu kitap felsefe ve din başta olmak üzere tarih, edebiyat, siyaset, iktisat, sosyoloji gibi alanları da içeren disiplinler arası bir çalışma olarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada Ahî Evran’ın şahsiyeti ve onun liderliğinde kurulan ahîlîk teşkilatı üzerine derinlemesine bir araştırma ve değerlendirme yapılmıştır. Kitap ahilik ve Ahi Evran hakkında genel bir çalışma olmanın yanı sıra aynı zamanda spesifik olarak Erzurum’da ahîlîk kültürü üzerine kapsamlı bir araştırma da içermektedir.Öğe Aşk'ın felsefesine dair(Aksaray Üniversitesi, 2014) Evren, MehmetAtatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Felsefe Tarihi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ömer Özden tarafından yayın hayatına kazandırılan nadide eserlerden biri olan "Aşk Felsefesi, Türk ve Batı Düşüncesinden Örneklerle" adlı kitabı Arı Sanat Yayınları tarafından İstanbul‘da 2007 yılında çıkmıştı. Kitabın 2. baskısı da aynı yayınevinde 2012 yılında "Aşk‘la" adıyla yayınlandı.Öğe H. Ömer Özden, resimlerle türk düşünce tarihi, İstanbul: Arı Sanat Yayınevi, 2014, 296 s.(Beytulhikme, 2015) Evren, Mehmet; Çevik, Mustafa; Altuner, İlyasHer şeyden önce kitabın, konularına göre resimlerle bezendiğini söylememiz gerekir. Resimler, okuyucunun yorulmasını önlediği gibi, kitabınokunmasını da zevkli hale getiriyor. Yazar, kitabının Önsöz’ünde, düşünce tarihi veya felsefe tarihi deyince çoğunlukla Batı dünyasının akla geldiğine vurgu yapmaktadır. Oysaki bizim de bir düşünce tarihimizin olduğunu, üstelik bu düşünce mirasımızın içerisinde sanattan dine, felsefeden bilime kadar her alanda ortaya konulmuş düşünce ürünlerinin olduğunu ifade eden Yazar, Türk Düşünce Tarihi’ni İslamiyet öncesi ve İslamiyet sonrası olmak üzere iki kısımda incelemeyi gerekli görmektedir. Türk milletinin İslamiyet’i kabul öncesi düşünce tarihi içerisinde destanlara değinen yazar, toplulukların, milletleşme süreçlerini, destanlarla tamamladıklarını ve millet olan toplumların destanlarının olmasının doğal olduğunu ifade etmektedir. Yazar destanların milletin muhayyilesinin ürünleri olmalarından dolayı düşünce tarihinin aydınlatılması bakımından önemli olduğuna değinmektedir. Yazar’a göre destanlar, milletlerin tarih derinliklerindeki ruhsal yapısını, duyuş, düşünüş, inanışlarını; estetik zevkin ürünü olan güzel sanatlarını, aşk, aile, yurt ve devlet anlayışlarını, ahlakını, değişmez milli karakter ve vasıflarını bir bütün olarak hayata bakış açılarını ortaya koyan ortak ürünler olmaları bakımından oldukça önemlidirler.Öğe Küresel seküler ahlakın dini mi? Dinin ahlakı mı?(Aksaray Üniversitesi, 2015) Evren, MehmetYazar kitabına Ömer Nasuhi Bilmen‘in yaşamı hakkında bilgi vererek başlıyor. Buna göre, Bilmen 1884 yılında, Erzurum‘un Ilıca (Aziziye) ilçesine bağlı, eski adı Salasor olan Sarıyayla köyünde dünyaya gelmiştir. Daha küçük yaşta babasının ölümü üzerine onun eğitimini üstlenen amcası Ahmediye medresesi müderrisidir. 20 yaşına kadar Narmanlı Hüseyin Haki Efendiden kısa bir müddet ders almıştır. 1908 yılında İstanbul‘a gitmiş ve burada Fatih Medresesi‘nde müderrislik yapmıştır. Daha sonra hukuk fakültesinin sınavlarını kazanıp hukuk okumuştur. En iyi dereceyle hukuk fakültesinden mezun olan Bilmen, 28 yaşında öğrencilik hayatını bitirmiştir. Çalışma hayatında Darüşşafaka Lisesi‘nden, İstanbul üniversitesi hukuk fakültesi öğretim üyeliği ve 1960 yılında üstlendiği Diyanet İşleri Başkanlığı kadar çok çeşitli kademelerde görev almıştır. En son Diyanet İşleri Başkanlığı görevini 10 ay sonunda 'bozulmayan dinde reform olmaz' diyerek sonlandırmıştır. Bilmen, 87 yaşında iken, 12 Ekim 1971 günü, İstanbul Fatih‘teki evinde hayata gözlerini yummuştur. Şuan mezarı İstanbul Edirnekapı Sakızağacı şehitliğindedir.Öğe Platon’un politika felsefesindeki sınıf ayrımı ve yönetim biçimlerine dair bir değerlendirme(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2022) Evren, MehmetPlaton, insanların temel ihtiyaçlarından dolayı birbirlerine muhtaç olduklarını söyler. Ona göre, bu gereksinimler insanları bir araya getirmekte ve bu sayede toplumsal işbölümü oluşmaktadır. İşbölümü esasına dayanan bir toplum tasarımı ortaya koyan Platon, insan doğasını altın, gümüş ve demir ya da tunç diye sınıflandırır ve insanların mutlu olmaları için tasarladığı ideal toplum ve devlet düzenini de sınıf ayrımına dayandırır. Nitekim Platon’a göre sınıf ayrımı gereği herkesin anladığı ve doğasına uygun işi yapması durumunda o toplum ve devlette adalet sağlanır. Devlet diyalogunda sınıf ayrımını dikkate alarak yöneten ve yönetilenlerin kimler olacağına dair ideal bir yönetim sistemi teklif eden Platon, politika felsefesine ilişkin kaleme aldığı diğer diyaloglarında da yönetim biçimlerinden söz etmektedir. Platon’un, felsefenin pratik alanındaki yani bilhassa politika felsefesindeki düşüncelerinin ele alındığı bu çalışmada onun devlet felsefesinde yer verdiği sınıf ayrımı anlayışı ve yönetim biçimlerine dair düşüncelerini, Devlet (Politeia) diyalogu başta olmak üzere Devlet Adamı (Politikos) ve Yasalar (Nomoi) adlı eserleri odağa alınarak bir değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır.Öğe The effect of Turkish-Ottoman civilization’s understanding of nation on Jean-Jacques Rousseau(Beytulhikme Felsefe Çevresi, 2022) Evren, MehmetThere have been many studies that cover ethics, politics, science, art, education, psychology, history and international relations on the Enlightenment philosopher Jean-Jacques Rousseau (1712-1778). Some of these studies examine the effects of Jean-Jacques Rousseau's works on education and politics on the Ottoman intellectuals' world of thought. Moreover, some studies discuss Rous-seau's effect on the Turkish thinkers of the Republic period. As distinct from such studies, this study examines the effects of Ottoman cultural life and the Turks' influence on Rousseau, as Rousseau mentions positively the Turks in many of his works. In this context, the present paper discusses the possible ef-fects of the Ottoman nationality system, the Ottoman culture of life, and the life practices of Turks on Rousseau's thoughts on tolerance and multiculturalism.