Yazar "Erikci, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin showrooming ve webrooming davranışlarının satın alma karar tarzlarına göre incelenmesi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Erikci, Elif; Akın, EyupBu çalışmada, showrooming (mağazada araştırma yapıp internetten satın alma) ve webrooming (internette araştırma yapıp fiziksel mağazadan satın alma) davranışlarının hangi satın alma karar tarzlarından etkilendiği belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca alışverişlerdeki ürün gruplarına göre showrooming ve webrooming karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tüketicilerin alışverişte tercih ettikleri bu davranışların anlamlandırılması ve satın alma karar modellerine göre incelenmesi sistematik bir bilgi elde etme açısından önemlidir. Çalışmada 462 kişilik bir örneklem üzerinden anket yardımı ile toplanan nicel veriler analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre showrooming ve webrooming davranışları ''öğrenim durumu, medeni hal, internetten yapılan alışveriş süresi, internetten yapılan alışveriş tutarı'' gibi değişkenlerden etkilenmektedir. Ayrıca satın alma karar tarzlarından ''web sitesi, yenilik-moda, eğlence-haz, ürün portatifliği'' showrooming eğilimine ve ''web sitesi, fiyat, ürün portatifliği'' webrooming eğilimine etki etmektedir. Ayrıca showrooming yönelimi fazla olanlarla webrooming yönelimi fazla olanların satın alma karar tarzlarının da farklılaştığı belirlenmiştir.