Yazar "Erenler, Seher" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5. sınıf "İnsan ve çevre" ünitesinde eğitsel oyun destekli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına ve çevresel tutumlarına etkisi(Aksaray Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2025) Erenler, SeherBu çalışmada, eğitsel oyun destekli etkinliklerin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve çevreye yönelik tutumuna etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Öntest ve sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, 2023-2024 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Ankara İlinin Şereflikoçhisar İlçesinde öğrenim gören 50 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma için, 5.sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan "İnsan ve Çevre" ünitesi seçilmiş ve tasarlanan eğitsel oyun etkinlikleri beş hafta süre ile deney grubunda uygulanırken kontrol grubunda 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile devam edilmiştir. Araştırma etkinlikleri "İnsan ve Çevre" ünitesine yönelik hazırlanmıştır. Veri toplama aracı olarak "Çevre Başarı Testi" ve "Çevresel Tutum Ölçeği" kullanılmış, çalışma sonunda elde edilen verilerin çözümlenmesi SPSS programı ile yapılmıştır. Çalışma gruplarının öntest ve sontestten aldıkları puan ortalamalarının farklılık düzeyini belirlemek amacıyla betimsel istatistik teknikleri uygulanmıştır. Sonuç olarak, deney grubu öğrencilerinin başarı puanlarında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Diğer yandan, deney grubu öğrencilerin çevresel davranış ve duygu boyutu puanları ile çevresel tutum puanında sontest lehine anlamlı farklılık tespit edilmiş, çevresel düşünce boyutunda ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Kontrol grubunda ise, öntest-sontest puanları arasındaki ortalama farkları anlamlı olarak değerlendirilmemiştir. Çalışma sonuçlarına dayanarak, eğitsel oyun etkinliklerinin okul dışı etkinliklerle birlikte ve çeşitli öğretim yöntemleri ile harmanlanarak farklı sınıf düzeylerinde verilebileceğine yönelik bazı öneriler sunulmuştur.