Yazar "Erdem, Mukaddes" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Development of a participation style scale for online instructional discussions(Springer, 2020) Pala, Ferhat Kadir; Erdem, MukaddesThe purpose of this study is to develop a standardized measurement tool that can be used to determine the participation styles of individuals participating in online instructional discussions. The scale consists of two dimensions called ‘Why’ and ‘How.’ The Why dimension comprises the main motivators of the participants’ participation in online instructional environments, whereas the How dimension comprises items expressing participation behaviors or forms. Two separate datasets were used for exploratory factor analysis (450 participants) and confirmatory factor analysis (693 participants), and the scale was applied to both undergraduate and graduate students. The scale consisted of eight factors, with four in the Why dimension and four in the How dimension. The results of confirmatory factor analysis showed that the scale was able to identify four different patterns of participation. Expressed as participation styles, these patterns are To Socialize/Connective, To Get Information/Analytical, To Discuss/Innovative, and To Fulfill Requirements/Practical. According to these results, the Participation Style Scale for Online Instructional Discussions was assumed to be a valid and a reliable measurement tool for determining the participation styles of participants of online instructional discussions. These four styles are thought to contribute to the instructors, the researchers, and the learners who want to benefit from effective learning in online environments. Instructors and researchers can determine learners’ participation styles before organizing discussion environments, and learners who think and gain awareness about their own participation styles can manage their discussion and learning processes more effectively.Öğe Öğretmen adaylarının çevrimiçi tartışma ortamlarına yönelik görüşleri(Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 2015) Pala, Ferhat Kadir; Erdem, MukaddesÇevrimiçi tartışma ortamları öğretmen adaylarına verimli çalışma olanakları sağlayabilmekte midir? Daha verimli ve katılımı motive eden çevrimiçi tartışma ortamları oluşturma konusunda öğretmen adaylarının görüşleri ve beklentileri nelerdir? Bu sorulardan hareketle gerçekleştirilen bu araştırma, daha verimli ve katılımı motive eden çevrimiçi tartışma ortamları oluşturmaya rehberlik edebilecek öneriler geliştirmeyi amaçlamıştır. Çalışmada veriler, çevrimiçi öğrenme ve tartışma ortamlarında yaşantı geçirmiş öğretmen adaylarıyla yürütülen odak grup görüşmeleri yoluyla toplanmıştır. Çalışma grubunu 2007-2008 öğretim yılı güz döneminden 2010-2011 öğretim yılı güz dönemine kadar üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları (84 katılımcı) oluşturmaktadır. Odak grup görüşmelerinde katılımcılara; “çevrimiçi tartışma ortamlarına katılma ya da katılmama nedenleri”, “bu ortamlardan beklentileri”, “hangi özelliklere sahip ortamlarda daha iyi öğrenecekleri” gibi açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile temalara ayrılmıştır. Analiz sonucunda; Katılım Biçimleri, Hiyerarşik Yapı, Dönüt Sistemi, Tartışma Başlıkları, Yorum Takip Etme Şekli, Anlık Tepkilerin İfade Edilmesi ve Görsel Tasarım temaları oluşmuştur. Oluşan bu temalara göre geliştirilen önerilerden bazıları: Çevrimiçi tartışma ortamlarının yorumları yazılı yapabilmenin yanı sıra görsel ve işitsel materyal ekleyerek görüntülü ve sesli yorum yapabilmeye, dolayısıyla okumanın yanında dinleyerek ve izleyerek yorumları takip edebilmeye olanak vermesi, yorumların uygun bir listeleme yöntemiyle verilmesi, katılımcı yorumlarına yapılan yorumların farklı bir renkle ve yorum sayısını gösterir şekilde verilmesidir.