Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdem, Ahmet Tuncay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lojistik yönetimindeki müşteri memnuniyetinin bir kargo şirketi bağlamında incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Erdem, Ahmet Tuncay; Akolaş, Dilek Arzu
    İşletmeler açısından gerek müşteri memnuniyeti, gerekse maliyetleri azaltma açısından lojistik yönetimi hayati önem taşımaktadır. Maliyet azaltma ile işletmeler daha çok kâr etmektedir. Ayrıca işletmeler artan rakipleri ve teknolojik imkânlarla birlikte zorlaşan rekabet şartlarıyla mücadele etmek için maliyetlerini azaltma yoluna gitmektedir. Bu nedenle lojistik yönetimine maksimum önem vermektedir. Bu çalışma bu amaç doğrultusunda lojistiğin önemini vurgulamaktadır. Bu araştırmada lojistik her yönden ele alınmaya çalışılmış ve önemi vurgulanmıştır. Ayrıca lojistiğin rekabet üstünlüklerinin nasıl olacağı ve rekabete katkıları ele alınmış, lojistiğin işletmeler açısından müşteri memnuniyetini ölçmede hangi kriterlerin ele alınması gerektiği çeşitli öneriler sunularak açıklanmış ve ölçülmeye çalışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The moderator role of generations x and y in the effect of resource dependency management strategy on corporation entrepreneurship: ankara ostım İndustry case
    (Aksaray Üniversitesi, 2021) Erdem, Ahmet Tuncay
    The purpose of this study is to determine whether the "X-Y" generations have a moderator role in the relationship between resource dependency management and corporate entrepreneurship. Within the research scope, the question "Do generations X and Y have a moderator role in the effect of resource dependency management strategies on corporate entrepreneurship" is tried to be answered. The research is designed according to the quantitative research method. Research data were obtained by simple random sampling method in the sample of family business managers (Generations X - Y) operating in Ankara OSTİM Industrial Zone Manufacturing Sector. In analyzing the data, descriptive analysis and difference and relationship tests were performed using AMOS and SPSS programs. According to the findings obtained from the analysis of the research data, it was determined that there is a positive relationship between the strategy of managing resource dependency and corporate entrepreneurship and that the strategy of managing resource dependence has a positive effect on corporate entrepreneurship. On the other hand, the X and Y generations' moderator role in the relationship between these two variables has been determined. As a result, the strategy of managing resource dependency strengthens corporate entrepreneurship, and it has been determined that the X generations have a higher perception than the Y generations in this interaction.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    X ve Y kuşakları açısından kurumsallaşma, kurumsal girişimcilik ve örgütsel yenilikçilik arasındaki ilişkilerin analizi: Küresel doğan aile işletmelerinde bir araştırma
    (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Erdem, Ahmet Tuncay; Karadal, Himmet
    Çalışmanın amacı, küresel doğan aile işletmelerini X ve Y kuşakları açısından kurumsallaşma, kurumsal girişimcilik ve örgütsel yenilikçilik arasındaki ilişkileri analiz etmektir. Araştırmanın örneklemini Konya ilindeki küresel doğan aile işletmelerindeki X ve Y kuşakları olan profesyonel yöneticiler ve işletme sahipleri oluşturmaktadır (n= 207). Örneklemden soru formu ve görüşme yoluyla veriler elde edilmiştir. Araştırmanın temel sorusu X ve Y kuşakları algılarına göre küresel doğan aile işletmelerinde kurumsallaşma ve kurumsal girişimcilik örgütsel yenilikçiliği nasıl ve ne yönde etkilemektedir? Şeklide belirlenmiştir. Veriler, doğrulayıcı faktör analizi, aracı değişkenli regresyon analizi, düzenleyici değişkenli regresyon analizi, basit doğrusal regresyon analizi ve çoklu regresyon analizi yardımıyla test edilmiştir. Araştırma bulgularına göre hem Y Kuşağı hem de X çalışanları açısından kurumsallaşma ve kurumsal girişimciliğin, örgütsel yenilikçilik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Benzer şekilde hem Y kuşağı hem X kuşağı açısından kurumsal girişimciliğin, kurumsallaşma ile örgütsel yenilikçilik ilişkisinde tam aracılık rolü oynadığı, ancak kurumsal girişimciliğin, kurumsallaşma ile örgütsel yenilikçilik ilişkisinde düzenleyici rolü oynamadığı tespit edilmiştir. Ayrıca Y kuşağına göre kurumsal girişimciliğin boyutlarından risk ve proaktifliğin örgütsel yenilikçiliği pozitif şekilde etkilediği belirlenirken, X kuşağına göre kurumsal girişimciliğin boyutlarından stratejik yenilik ve proaktifliğin örgütsel yenilikçiliği pozitif etkilediği tespit edilmiştir. Öte yandan Y Kuşağı açısından kurumsallaşmanın boyutlarının örgütsel yenilikçiliği anlamlı şekilde etkilemediği tespit edilirken, X Kuşağı açısından kurumsallaşmanın boyutlarından formalleşme, özerklik, şeffaflık ve tutarlılığın örgütsel yenilikçilik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen nitel bulgulara göre küresel doğan aile işletmelerinin uluslararasılaşmalarında olumlu ve olumsuz etkenler saptanmıştır. Olumlu etkenler arasında tecrübe sahibi olmak, yabancı dil bilmek, yurt dışı fuarlara katılmak bulunurken; olumsuz etkenler arasında yurt içi ve dışı fiyat farklılıkları, yurt içi nakit akışındaki dalgalanmalar olduğu görülmektedir. Araştırma kapsamında işletmelerin yenilik yapma etkenleri arasında risk alma, rekabet üstünlüğü elde etme, ürün geliştirme, fikir üretme, AR-GE faaliyetleri ve teknoloji üretme olarak belirlenmiştir. Diğer yandan işletmelerin rekabetçi üstünlükleri olarak kaliteli mal-hizmet üretme, fiyat üstünlüğü sağlama, ürün garantisi, markalaşma, pozitif müşteri ilişkileri, yüksek teknoloji ve fuarlara katılım saptanmıştır. Son olarak bu çalışma ile alan yazına ve uygulamaya katkı sağlama niteliği taşıdığı düşünülmektedir. Sonuç ve tartışmalar bölümünde araştırmanın bazı kısıtları olduğu ifade edilmiş ve gelecekte bu konuda araştırma yapacaklara bazı konularda öneriler sunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    X ve Y kuşakları açısından kurumsallaşma, kurumsal girişimcilik ve örgütsel yenilikçilik arasındaki ilişkilerin analizi: Küresel doğan aile işletmelerinde bir araştırma
    (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Erdem, Ahmet Tuncay
    Çalışmanın amacı, küresel doğan aile işletmelerini X ve Y kuşakları açısından kurumsallaşma, kurumsal girişimcilik ve örgütsel yenilikçilik arasındaki ilişkileri analiz etmektir. Araştırmanın örneklemini Konya ilindeki küresel doğan aile işletmelerindeki X ve Y kuşakları olan profesyonel yöneticiler ve işletme sahipleri oluşturmaktadır (n= 207). Örneklemden soru formu ve görüşme yoluyla veriler elde edilmiştir. Araştırmanın temel sorusu X ve Y kuşakları algılarına göre küresel doğan aile işletmelerinde kurumsallaşma ve kurumsal girişimcilik örgütsel yenilikçiliği nasıl ve ne yönde etkilemektedir? Şeklide belirlenmiştir. Veriler, doğrulayıcı faktör analizi, aracı değişkenli regresyon analizi, düzenleyici değişkenli regresyon analizi, basit doğrusal regresyon analizi ve çoklu regresyon analizi yardımıyla test edilmiştir. Araştırma bulgularına göre hem Y Kuşağı hem de X çalışanları açısından kurumsallaşma ve kurumsal girişimciliğin, örgütsel yenilikçilik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Benzer şekilde hem Y kuşağı hem X kuşağı açısından kurumsal girişimciliğin, kurumsallaşma ile örgütsel yenilikçilik ilişkisinde tam aracılık rolü oynadığı, ancak kurumsal girişimciliğin, kurumsallaşma ile örgütsel yenilikçilik ilişkisinde düzenleyici rolü oynamadığı tespit edilmiştir. Ayrıca Y kuşağına göre kurumsal girişimciliğin boyutlarından risk ve proaktifliğin örgütsel yenilikçiliği pozitif şekilde etkilediği belirlenirken, X kuşağına göre kurumsal girişimciliğin boyutlarından stratejik yenilik ve proaktifliğin örgütsel yenilikçiliği pozitif etkilediği tespit edilmiştir. Öte yandan Y Kuşağı açısından kurumsallaşmanın boyutlarının örgütsel yenilikçiliği anlamlı şekilde etkilemediği tespit edilirken, X Kuşağı açısından kurumsallaşmanın boyutlarından formalleşme, özerklik, şeffaflık ve tutarlılığın örgütsel yenilikçilik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen nitel bulgulara göre küresel doğan aile işletmelerinin uluslararasılaşmalarında olumlu ve olumsuz etkenler saptanmıştır. Olumlu etkenler arasında tecrübe sahibi olmak, yabancı dil bilmek, yurt dışı fuarlara katılmak bulunurken; olumsuz etkenler arasında yurt içi ve dışı fiyat farklılıkları, yurt içi nakit akışındaki dalgalanmalar olduğu görülmektedir. Araştırma kapsamında işletmelerin yenilik yapma etkenleri arasında risk alma, rekabet üstünlüğü elde etme, ürün geliştirme, fikir üretme, AR-GE faaliyetleri ve teknoloji üretme olarak belirlenmiştir. Diğer yandan işletmelerin rekabetçi üstünlükleri olarak kaliteli mal-hizmet üretme, fiyat üstünlüğü sağlama, ürün garantisi, markalaşma, pozitif müşteri ilişkileri, yüksek teknoloji ve fuarlara katılım saptanmıştır. Son olarak bu çalışma ile alan yazına ve uygulamaya katkı sağlama niteliği taşıdığı düşünülmektedir. Sonuç ve tartışmalar bölümünde araştırmanın bazı kısıtları olduğu ifade edilmiş ve gelecekte bu konuda araştırma yapacaklara bazı konularda öneriler sunulmuştur.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim