Yazar "Ediz, Muhammed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği)(Aksaray Üniversitesi, 2023) Ediz, Muhammed; Gedik, HaticeBu çalışmanın amacı, Aksaray ilinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatmini düzeylerine etki eden faktörlerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu çalışma nicel bir araştırma olup, deseni ilişkisel tarama modelidir. Veri toplamak amacıyla, Hackman ve Oldman (1975) tarafından geliştirilmiş olan 14 maddelik “İş Tatmini Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya 200 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin bir kısmı ile yüz yüze görüşülerek veriler toplanmıştır. Bazı öğretmenlerle internet bağlantısı yardımı ile iletişim kurulmuştur. Verilerin analizinde, SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi yapılırken, bağımsız gruplar arası t-Testi ve varyans analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatmini düzeylerinin; yaş, cinsiyet, çalışma süresi, okul türü, atanmak için beklenen yıl, memleketlerinde görev yapma durumu ve eğitim durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Unvan değişkenine göre, sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatminlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Farklı branşlarda görev yapan öğretmenlerin de araştırmalara dahil edilmesiyle, öğretmenlerin iş tatminini etkileyen bireysel, örgütsel ve çevresel değişkenlere ilişkin daha kapsamlı çalışmaların yapılması faydalı olabilir.Öğe Sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatminini etkileyen faktörlerin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Aksaray ili örneği)(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Ediz, Muhammed; Gedik, HaticeBu çalışma, Aksaray ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatmin düzeylerine etki eden faktörlerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma nicel bir araştırma olup deseni ise ilişkisel tarama modelidir. Veri toplamak amacıyla Hackman ve Oldham (1975) tarafından geliştirilen ve 14 maddeden oluşan iş tatmin ölçeği kullanılmıştır. Aksaray ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullara gidilmiş ve bazı öğretmenlerle yüz yüze görüşülerek veriler toplanmış olup bazı öğretmenlerle ise İnternet üzerinden iletişim kurularak veriler toplanmaya çalışılmıştır. Araştırma neticesinde 200 öğretmenden veri toplanmıştır. Verilerinin analizinde, SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerine yönelik elde edilen veriler, bağımsız gruplar arası t testi ve varyans analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Aksaray'da bulunan sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatmininin yaş, cinsiyet, çalışma süresi, okul türü, atanmak için beklenen yıl, memleketlerinde görev yapma ve eğitim durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Ancak unvan değişkenine göre Aksaray ilinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatminlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Yalnızca sosyal bilgiler öğretmenlerinin değil, diğer branş öğretmenlerinin de araştırmalara dahil edilmesiyle öğretmenlerin iş tatminini etkileyen bireysel, örgütsel ve çevresel değişkenlere ilişkin daha kapsamlı çalışmaların yapılabileceği önerilerek araştırmaya son verilmiştir.