Yazar "Doldur, Metin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilim merkezinde gerçekleştirilen fen bilimleri dersinin öğrencilerin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik algılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi(Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019) Doldur, Metin; Ertaş Kılıç, HülyaBu çalışmada ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi “Güneş Sistemi ve Ötesi” ünitesi kapsamında bilim merkezi ve planetaryumda gerçekleştirilen uygulamaların, öğrencilerin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik algılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 42 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 24 kişilik kısmı (14 erkek, 10 kız) deney grubunu, 18 kişilik kısmı (10 erkek, 8 kız) ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada deneysel araştırma modelinden ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Kontrol grubunda bulunan 18 öğrenci ile programın ön gördüğü şekilde sadece sınıf ortamında fen bilimleri dersi yürütülmüştür. Kontrol grubundan farklı olarak deney grubunda bulunan öğrencilerle sınıf içi fen bilimleri dersinin haricinde Konya bilim merkezine gezi düzenlenmiş ve ünite kapsamında çeşitli etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin elde edilmesinde “Fen Bilgisi Tutum Ölçeği” ve “Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Algı Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Bu ölçekler ön test son test ve son testten 3 ay sonra izleme testi olarak uygulanmıştır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada nicel verilerden elde edilen bulguları desteklemek amacıyla nitel veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşme uygulanmıştır. Bu amaçla geziden önce ve sonra deney ve kontrol grubundan toplam 8 öğrenci ile görüşmeler yapılarak ses kaydı alınmıştır. Araştırma sonucunda bilim merkezinde gerçekleştirilen uygulamaların öğrencilerin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik algılarını ve fene yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Bu etkinin kalıcılığının belirlenmesi amacıyla 3 ay sonra yapılan izleme testinde öğrencilerin fene yönelik tutumlarının kalıcı olmadığı ancak okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik algılarının ise kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerden elde edilen sonuçlar, bilim merkezine düzenlenen gezi ile deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre, okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik algılarının olumlu yönde farklılaştığını göstermektedir.