Yazar "Derin, Emrah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler dersi 4. sınıf düzeyinde yaratıcı drama ile tasarruf değerinin öğretimi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Derin, Emrah; Gültekin, FatmaDeğerler eğitimi toplumun mevcut yapısını korumak ve gelecek nesillere gerekli kültürel kodların aktarılması için oldukça önemlidir. Günümüzde kaynakların aşırı ve bilinçsiz kullanımının yaygınlaşması değerler eğitimi kapsamında tasarruf değeri ile ilişkilendirilebilir. Bireyler küçük yaşlardan itibaren öğrenenin merkeze alındığı bir eğitim anlayışıyla değerlerin aktarılması önemli görülmektedir. Öğrencilere birey merkezli bir eğitim anlayışı sunan yöntemlerden biri de yaratıcı dramadır. Yaratıcı drama ve değerler eğitimi ilişkisinden hareketle araştırmanın amacı Sosyal bilgiler dersi 4. Sınıf düzeyinde tasarruf değerinin öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanımı ve etkililiğinin belirlenmesidir. Araştırmada tasarruf değerinin aktif bir öğrenme süreci sağladığı ifade edilen yaratıcı drama yöntemi ile bu değerin öğretimine yönelik atölyeler oluşturulması, bu atölyelerin etkinliği, değer öğretim yöntemleri ile yaratıcı drama tekniklerinin uyumlu bir biçimde sunumunu gerçekleştirmek amaçlanmıştır. Bu araştırmada, nitel araştırma yönteminin eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu araştırmacının kolay ulaşılabilirliği doğrultusunda araştırmacının çalıştığı ilçede yer alan Sultanhanı Atatürk İlkokulu 4/A sınıfından 15 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak gözlem, doküman ve görüşme kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda sekiz yaratıcı drama uygulaması yapılmış, öğrencilerle uygulama öncesinde ve sonrasında yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinden ahlaki ikilemlerin analizi için öğrenci cevapları Kohlberg'in ahlaki muhakeme düzeyleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Ayrıca yaratıcı drama atölyeleri sırasındaki öğrenci yorumları, etkinliklerde kullanılan öğrenci ifadeleri ve drama eğitmeninin günlüklerinden de veri elde edilmiştir. Bu bağlamda öğrencilerin yaratıcı drama ve tasarrufla ilgili gelişimlerine ilişkin değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırmanın veri analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak yaratıcı dramanın öğrencilerin tasarruf değerine ilişkin ahlaki gelişim düzeylerine olumlu etkilerinin olduğu, öğrencilerin tasarruf değeriyle ilişkili kavramlar hakkında bilgi sahibi olduğu ve farkındalıklarının arttığı görülmüştür. Bu bağlamda tasarruf değerine ilişkin yapılan yaratıcı drama atölyelerinin farklı değerler ve yaş gruplarında da uygulanması önerilmektedir.