Yazar "Demirelli, Havva" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen bilgisi öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı ünitesine ait konu alan bilgileri ile pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İlköğretim Online (elektronik), 2010) Canbazoğlu, Sedef; Demirelli, HavvaBu araştırmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının 6.sınıf "maddenin tanecikli yapısı" ünitesinde yer alan anahtar kavramlara ilişkin konu alan bilgilerini ve pedagojik alan bilgilerini inceleyerek, bu iki bilgi türü arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Nitel araştırma metodolojisinin desenlerinden biri olan durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 2007 - 2008 öğretim yılında Gazi Üniversitesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü'nde son sınıfta öğrenim gören 5 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, gözlem, görüşme ve doküman incelemesi yöntemleri birlikte kullanılarak toplanmıştır. Öğretmen adaylarıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, video ders kayıtlarının ve dokümanların analizinde betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubundan elde edilen veriler, öğretmen adaylarının araştırma kapsamında incelenen kavramlara ilişkin konu alan bilgilerinde eksiklikler olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının konu alan bilgilerindeki bu eksiklikler, öğretmenlik uygulaması süresince gerçekleştirdikleri etkinlikleri (ders planı hazırlama ve hazırladıkları planı uygulama) sınırlandırmıştır. Araştırma sonucunda konu alan bilgisinin pedagojik alan bilgisi (PAB) ile ilişkili bir bilgi türü olduğu ve PAB ile birlikte araştırılması gerektiği tespit edilmiştir.Öğe Okul müdürlerinin fen ve teknoloji dersine ilişkin çalışmalarının değerlendirilmesi(Kastamonu Üniversitesi, 2010) Canbazoğlu, Sedef; Eroğlu, Barış; Demirelli, HavvaBu araştırmanın amacı okulun etkililiğinde anahtar rol oynayan okul müdürlerinin Fen ve Teknoloji alanındaki çalışmalarının durumunu tespit ederek, okul yöneticilerinin yönetimsel davranışlarını incelemektir. Araştırmada nitel araştırma metodolojisinin desenlerinden biri olan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu farklı sosyo- ekonomik düzeydeki öğrencilerin eğitim aldığı altı ilköğretim okulunda görev yapan okul müdürleri oluşturmaktadır. Okul müdürleri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme kayıtlarının analizinde betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubundan elde edilen veriler, farklı branşlardaki okul müdürlerinin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin tutumları arasında farklılıklar olmadığını göstermiştir. Ayrıca okul müdürlerinin Fen ve Teknoloji öğretim programında yapılan değişiklikleri takip ettikleri ve gelişmeleri olumlu buldukları tespit edilmiştir.