Yazar "Demirel, Ramazan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Argümantasyon destekli fen ve mühendislik uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin ışık konusuna yönelik başarılarına etkisi(Aksaray Üniversitesi, 2021) Demirel, Ramazan; Özcan, HasanGünümüz dünyasında bireylerin kariyerlerinde başarılı olabilmeleri için daha önce hiç olmadığı kadar kapsamlı ve donanımlı beceriler geliştirmeleri beklenmektedir. Bugün eğitimin amacı bilgiye ulaşım olarak kabul edilemez. Fen eğitiminde önemli reformlar arasında gösterilen Yeni Nesil Fen Standartlarının (NGSS) merkezinde argümantasyon ve tasarım temelli mühendislik uygulamaları yer almaktadır. Araştırmanın amacı argümantasyon destekli tasarım temelli fen ve mühendislik uygulamalarının ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin ışığın madde ile etkileşimi konusu öğrenci başarılarına etkisini tespit etmektir. Araştırma 2019-2020 öğretim yılının ikinci yarıyılında Konya’nın bir ilçesinde bulunan devlet ortaokulunda yedinci sınıfta eğitim gören öğrencilerle yürütülmüştür. Araştırma kontrol gruplu yarı deneysel desenlerden ön test-son test modeline göre gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine ışık başarı testi uygulama öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Çalışma kapsamında deney grubunda öğretim süreci argümantasyon destekli mühendislik uygulamaları ile kontrol grubunda mevcut öğretim programı 5E modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri normal dağılım gösterdiğinden verilerin analizinde t-testi kullanılmıştır. Uygulama sonrasında deney grubu öğrencilerinin ışık testi başarı puanları anlamlı düzeyde artmıştır. Araştırma sonucunda argümantasyon destekli tasarım temelli mühendislik uygulamalarının ışık konusunda ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin başarılarını artırdığı tespit edilmiştir. Uygulama ile birlikte öğrencilerin el becerilerini geliştirebilecekleri ortamlar oluşturulmuştur. Araştırmadan yola çıkarak fen eğitiminde argümantasyon destekli tasarım temelli mühendislik uygulamalarının kullanılması önerilmektedir.Öğe Işık konusunun argümantasyon destekli tasarım temelli fen ve mühendislik uygulamaları ile öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl yaşam becerileri ve öğrenme ürünlerine etkisi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Demirel, Ramazan; Özcan, HasanBu araştırmada argümantasyon destekli tasarım temelli fen ve mühendislik uygulamalarının öğrencilerin başarı, 21. yüzyıl yaşam becerilerine etkisi ve yönteme yönelik öğrenci görüşleri incelenmektedir. Araştırma karma yöntem araştırma desenlerinden açıklayıcı ardışık desene göre yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda argümantasyon destekli tasarım temelli mühendislik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve 21. yüzyıl yaşam becerilerine etkisini incelemek amacıyla ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise öğrencilerin yönteme ilişkin görüşlerini tespit etmek amacıyla odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılı Bahar döneminde Konya ilinin Bozkır ilçesinde eğitim gören 7. sınıf öğrencileri ile 9 hafta süresince yürütülmüştür. Araştırmada kontrol grubu öğrencileri ile 5E öğrenme modeline göre öğretim gerçekleştirilirken, deney grubu öğrencileri argümantasyon destekli tasarım temelli mühendislik uygulamaları ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacı tarafından 24 madde ve 5 faktörden oluşan 21. yüzyıl yaşam becerileri ölçeği geliştirilmiştir. Ölçeğin boyutları analitik düşünme, iş birliği, yaratıcılık, araştırma yürütme becerileri ve problem çözme becerilerinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda argümantasyon destekli tasarım temelli fen ve mühendislik uygulamalarının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin başarılarının arttığı ve 21. yüzyıl yaşam becerilerinin geliştiği tespit edilmiştir. Öğrenciler kullanılan yöntemin kolay öğrenme ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını artırma, iş birliği ve çok boyutlu düşünme becerilerinin gelişmesini sağladığını düşünmektedirler. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde MEB 2023 Eğitim Vizyonu belgesinde geçen tasarım beceri atölyelerinin okullarda yaygınlaştırılarak öğrencilerin tasarım temelli fen ve mühendislik uygulamalarına katılımlarının artırılması önerisinde bulunulmuştur.Öğe Ortaokul öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik bilişsel yapılarının çizimleri aracılığıyla incelenmesi(Başkent Üniversitesi, 2019) Özcan, Hasan; Demirel, RamazanBu çalışmanın amacı ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin küresel ısınma, asit yağmurları, sera etkisi ve doğal kaynakların yok olması gibi çevre sorunlarına yönelik bilişsel yapılarını ortaya koymaktır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Konya merkezde bulunan bir ortaokulda 6, 7 ve 8. sınıf ve her sınıftan 25 kız ve 25 erkek olmak üzere toplam 150 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin bilişsel yapıları, çizimleri ile belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma verileri analiz edildiğinde, öğrencilerin en az bilgi sahibi ve en fazla kavram yanılgısına sahip oldukları çevre sorunun sera etkisi olduğu belirlenmiştir. Başta Fen Bilimleri dersi olmak üzere diğer derslerde de çevre kavramlarına ve çevre sorunlarına yer verilmesinin öğrencilerde olumlu çevresel tutum ve farkındalık oluşturması açısından önemli olduğu bu konunun program geliştirme uzmanları ve öğretmenler tarafından önemle üzerinde durularak ele alınması gerektiği önerilmektedir.Öğe Ortaokul öğrencilerinin fen konularına yönelik ilgilerinin belirlenmesi: Kasaba örneği(2016) Demirel, Ramazan; Keleş, ÖzgülBu araştırmanın amacı, kasaba ortaokulu öğrencilerinin, fen konularına yönelik ilgilerini sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Konya’nın Bozkır ilçesine bağlı bir kasaba ortaokulunda toplam 91 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Şimşek Laçin ve Nuhoğlu’nun (2009) da geliştirdiği “Fen Konularına Yönelik İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. İlgi ölçeğinin Cronbach-Alfa iç tutarlık katsayısı ?=.81 olarak bulunmuştur. Anket sonuçları SPSS 15 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin fen ilgi anketi puanlarının karşılaştırılmasında t testi ve tek yönlü varyans analizinden faydalanılmıştır. Anket sonuçlarına göre; sınıf seviyesine göre fen konularına yönelik ilgi puanlarına ilişkin çoklu karşılaştırma testinde 7. sınıfların fene yönelik ilgi puanı 8. sınıfların ilgi puanından, anlamlı derecede farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırmaya katılan kız öğrencilerin fene yönelik ilgileri ile erkek öğrencilerin fene ilgileri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Araştırmanın bulguları ışığında ortaokul öğrencilerinin fene yönelik ilgilerini artırmaya yönelik çalışmalar yapılması önerilmektedir.