Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirci, Cavide" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İngilizce öğretmenlerinin pozitif psikolojik sermayeleri ile öğrencilerin yabancı dil ders başarıları arasındaki ilişki
    (İntaç Eğitim Danışmanlık Organizasyon Araştırma İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, 2020) Yıldıran, Çağan; Demirci, Cavide
    Duyuşsal alan yabancı dil eğitiminde önemli bir rol oynar. Öğretmenlerin nasıl hissettiği ne gibi kişisel özelliklere sahip olduğu hiç şüphesiz büyük öneme haizdir. Pozitif psikoloji nispeten yeni bir kavramdır ve söz konusu dil eğitimi olduğunda, özellikle yeni araştırma alanları sunmaktadır. Bu çalışmada, İngilizce öğretmenlerinin sahip oldukları pozitif psikolojik sermaye algıları ve onların yabancı dil eğitimi sağladıkları ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yabancı dil ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, İngilizce öğretmenlerinin pozitif psikolojik sermayeleri ve alt boyutlarına ait algı düzeyleri ile öğretmenlerin İngilizce derslerini yürüttükleri ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi sene sonu başarı notları incelenmiştir. Nicel bir çalışma olan bu araştırmanın çalışma grubunu, Adana ili merkez ilçelerinde bulunan 29 farklı devlet okulunda görev yapmakta olan 95 İngilizce öğretmeni ve bu öğretmenlerin öğrencileri olan 2073 ortaokul 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, öğretmenlere uygulanan pozitif psikolojik sermaye ölçeği, öğrencilerin İngilizce dersi yılı sonu ders notu çizelgeleri ile öğretmen ve öğrencilerin demografik bilgi formları aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analizler, t-testi, korelasyon, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman Rho korelasyon analizleri kullanılmıştır. İstatistik programı yardımıyla çözümlemeler ile elde edilen araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algı düzeyleri çok yüksek, ancak öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeyleri ile öğrencilerin İngilizce ders başarısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim