Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Mehmet Kaan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin yapılan tezlerin değerlendirilmesi
    (Aksaray Üniversitesi, 2020) Başar, Begüm; Gönül, Almina; Demir, Mehmet Kaan
    Araştırmanın amacı, Türkiye’de Öğretmenlik Uygulaması dersi üzerine yapılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin çeşitli kriterlere göre değerlendirmesini yapmaktır. Lisansüstü tezlere Yükseköğretim Kurulu web sayfasından tez tarama kısmına “Öğretmenlik Uygulaması”” yazılarak ulaşılmıştır. Çalışmada bu şekilde ulaşılan 1997-2020 yılları arasında yazılmış ve yayımlanma izni bulunan 59 tez içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Veriler SPSS ile frekans ve yüzde tekniği kullanılarak analiz edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre çoğunluğu yüksek lisans tezi olan çalışmaların daha çok kadın araştırmacılarla gerçekleştirildiği, incelenen tezlere daha çok erkek öğretim üyelerince danışmanlık yapıldığı, profesör doktor öğretim üyelerinin diğerlerine göre daha çok tez danışmanlığı yaptığı, özellikle üniversiteler bazında Gazi, ODTÜ ve Anadolu üniversitesinde ve bu sayede İç Anadolu bölgesinde öğretmenlik uygulaması konusunun daha çok çalışıldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca tezlerin yapıldığı yıllara bakıldığında 2014-2016 yılları arasında daha fazla tez yapıldığı, tez jürilerinin 3 kişilik olmasının daha çok tercih edildiği, 151-200 arası sayfa sayısı ve 11-15 arası kelime sayısından oluşan başlıkların tercih edildiği, alt problem olarak da 0-5 arası alt probleme sahip tezlerin daha çok olduğu ve daha çok öğretmen adayı görüşü alma şeklinde betimsel yöntem ile tarama modeliyle yapılan çalışmalar olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır. İncelenen tezlerde uygulama okullarındaki öğrencilerin, okul yöneticilerinin ve uygulama okul koordinatörünün araştırmaya çok fazla dâhil edilmediği fark edilmiştir. Bu sebeple, öğretmenlik uygulamasıyla ilgili yapılan tezlerde daha fazla (ilkokul, ortaokul ve lise) öğrenci, okul yöneticisi ve uygulama okul koordinatörü görüşüne yer verilmelidir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf Öğretmenleri adaylarının öğretim perspektifleri
    (Aksaray Üniversitesi, 2021) Kaygısız, Mahmut; Demir, Mehmet Kaan
    “Öğretim Perspektifi” kavramı Pratt (1998) tarafından geliştirilmiş olup eğitimcilerin öğretime nasıl baktıklarını tanımlayan bir kavramdır. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerinin ne düzeyde olduğunu incelemek ve çeşitli değişkenlere göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını görmektir. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerini incelemek amacıyla, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 109 sınıf öğretmeni adayına ölçek uygulanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektifleri incelenirken cinsiyet değişkenine, eğitim fakültesi tercihini isteyerek yapma durumuna ve öğretmenlik mesleğine kendini hazır hissetme durumuna göre incelenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerinin cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Eğitim fakültesi tercihini isteyerek yapma değişkenine göre “Teşvik etme” hariç diğer perspektiflerde anlamlı farklılık görülmüştür. Öğretmenlik mesleğine kendini hazır hissetme değişkenine göre ise sadece “Aktarma” ve “Toplumsal reform” perspektiflerinde anlamlı farklılaşma olmuştur. 109 sınıf öğretmeni adayının sahip olduğu öğretim perspektifleri (Aktarma, Yetiştirme, Geliştirme, Teşvik Etme, Toplumsal Reform) incelendiğinde %42(46) oranında baskın perspektif “Teşvik etme” olurken bu oran “Toplumsal reform” perspektifinde sadece %2(2) oranında kendini göstermiştir.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim