Yazar "Bulduk, Resmiye Ozan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul 6. ,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin engellilere yönelik tutumlarının incelenmesi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Bulduk, Resmiye Ozan; Öcal, AdemBu araştırmada, 6., 7. ve 8. sınıflarda kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin bulunduğu sınıflardaki öğrencilerin engellilere yönelik tutumları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma grubunu Aksaray ili merkez ilçesinde kaynaştırma eğitimi verilen okullardan seçilen 12 okul ve bu okullarda öğrenim gören 380 öğrenci oluşturmuştur. Engelli öğrencilere yönelik tutumların belirlenmesinde Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan "Toplum Özürlülüğü Nasıl Anlıyor" araştırması kapsamında geliştirilmiş "Özürlülere Yönelik Tutumlar Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışma tarama yönteminde desenlenmiştir. Veriler, nitel ve nicel veri toplama tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma yöntemle elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni ile eğitim alt boyutunda; baba eğitim düzeyi değişkeni ile çalışma yaşamı alt boyutunda; herhangi bir engele sahip olma değişkeni ile eğitim ortamı alt boyutunda; ailede ve çevrede engelli bireyin bulunması değişkeni ile genel tutumlar ve kişilerarası ilişkiler alt boyutlarında öğrencilerin tutumlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarında sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi ve aylık gelir düzene göre anlamlı farklılık belirlenememiştir. Yapılan görüşmelere göre, öğrenciler, engellilerin aile üzerinde olumsuz bir etkisi olmadığını, normal insanlar gibi sosyal bir yaşam sürebileceklerini belirtmişlerdir. Öğrenciler, engellilerin iş yaşamına katılımı konusunda olumlu tutumlara sahiptirler. Engellilerin eğitiminin kendileri için oluşturulmuş özel okullarda eğitim almaları gerektiğini düşünmektedirler.