Yazar "Bedir, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Romantik ilişkilerde partner şiddetine maruz kalan kadınların şiddete ilişkin algılarının incelenmesi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Bedir, Yunus; Gündoğdu, RezzanBu araştırmanın amacı romantik ilişkilerde partner şiddetine maruz kalan kadınların şiddete ilişkin algılarının incelenmesidir. Çalışmanın araştırma grubunu romantik ilişkisinde partneri tarafından şiddet görmüş ve yaşları 18 ile 35 arasında değişen toplam 20 kadın oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı kapsamında veri toplama aracı olarak katılımcılara "Onay Formu", "Kişisel Bilgi Formu" ve "Yarı Görüşme Formu" uygulanmıştır. Araştırmaya katılan katılımcılardan elde edilen bilgiler deşifre edilerek yazılı metin haline getirilerek nitel veri elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde nitel araştırmalarda kullanılan nitel veri analiz yöntemlerinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların maruz kaldığı şiddetin, ilişki doyumunu olumsuz etkilediği; ilişkide ortaya çıkan problemlerde katılımcıların birçoğunun problem çözme stratejisi olarak partneriyle iletişim kurmayı seçtiği; en çok maruz kalınan ve en yaralayıcı şiddet türünün psikolojik şiddet olduğu; şiddetin ortaya çıkma nedeni olarak yetiştirilme tarzı, kıskançlık, kültürel çatışma ve düşük ekonomik düzey olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmanın bulguları literatür ışığında tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.Öğe The investigation of the university students' self-disclosure behaviors in terms of personality traits and identity procesess(Aksaray Üniversitesi, 2020) Bedir, Yunus; Ata, Denis; Südemen, Merve; Şener, Ahmet Taner; Morsünbül, AhmetHealthy interpersonal communication’s establishing and sustaining depend on using variety communication skills’ effective. Self-disclosure provides people to establish more satisfying and healthy relationships that from this one of the communication skills. The aim of this study that to determine how personality traits and identity dimensions predict university students' self-disclosure behavior. Research group consist of 282 university students (% 67.4 female, % 32.6 male). The Pearson correlation and regression model were used in the analysis of the data. According to findings, extroverted personality predicted significantly the amount of self-disclosure, self-compliance, extroversion, responsibility, emotional balance honesty predicted; It was concluded that it predicted the experience significantly. Furthermore, it has significantly predicted integrity research and obsessive research honesty from identity development dimensions; however, it was concluded that attachment, attachment identification and in-depth research did not predict.