Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ayad Radhi Alkhafaji, Mohammed" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Modelling and simulation of a propulsion electric vehicle system
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019) Ayad Radhi Alkhafaji, Mohammed; Uzun, Yunus
    Elektrikli Araçlar, enerji kaynağı olarak benzin yerine elektriğinin kullanılması bakımından arabaların gelişiminde bilimsel bir devrimdir. Global ısınma artışı, çevre kirliliği ve petrol üretimindeki azalma elektrikli araçları bu problemlerin üstesinden gelmek için mükemmel bir seçenek haline getirmiştir. Elektrikli araçların temel amaçları sağlam yapı, daha az bakım ve daha düşük enerji tüketimidir. Sürücü sistem, lektrikli araçların omurgasını oluşturduğu için bu özelliklerin her biri sürücü sisteminden kaynaklanmaktadır. Bu tez çalışmasında, aracı çalıştırmak amacıyla kullanılan iki adet eş zamanlı relüktans motor (SynRM) bulunmaktadır. Bu sistemde, DA batarya gerilimini üç fazlı AC gerilime dönüştürerek elektrik motorunu beslemek amacıyla gerilim kaynağı için uzay vektör darbe genişlik modülasyonlu dönüştürücü (VS-SVPWMI) kullanılmıştır. ARM hızını ayarlamak için, optimize edilmiş kademeli PID denetleyici kullanılmıştır. Denetleyici için en uygun parametre değerine ulaşmak amacıyla Parçacık Sürü Optimizasyonu (PSO) uygulanmıştır. Elektronik diferansiyel denetleyici (EDD) ve elektrikli araç sistemi modeli benzetimi yapılmıştır. EDD, çeşitli işlem ve yol şartlarında, elektrikli aracın performans dengesini düzenlemektedir. Önerilen elektrikli araç her bir sürüş biçimi için farklı yol şartlarında kararlı ve uygun bir performans sağlamaktadır. Bu çalışmada, itme sürüşlü elektrikli aracı kontrol etmek için Matlab/Simulink programı kullanılmıştır.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim