Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aslan, Oktay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Analysis of pre-service science teachers' biodiversity images according to sustainable environmental awareness
    (Alexandru Ioan Cuza University, 2022) Tekin, Nurcan; Aslan, Oktay
    Biodiversity is discussed in the context of socio-scientific issues, which play an important role in providing science-society interaction in science education. Biodiversity can help the sustainable environmental movement by contributing to the scientific, political and economic development and progress of societies in various social aspects, with its dilemma features by its nature. This study, it is aimed to analysis of pre-service science teachers' biodiversity images according to sustainable environmental awareness levels. The study was designed according to the survey model, which is one of the descriptive research methods. Sixty-three pre-service science teachers participated from two state universities in the Central Anatolia Region. Data were collected through Sustainable Environmental Awareness Scale and drawings on biodiversity. Sustainable Environmental Awareness Scale consists of 10 items and has a single factor. Biodiversity pictures created based on the drawing technique reflect the images of pre-service teachers. The data were analysed based on descriptive statistical methods. As a result, it was concluded that pre-service science teachers have a high level of sustainable environmental awareness. Biodiversity images of pre-service teachers are correct, but they cannot form a comprehensive image in creating biodiversity components and relationships. According to the results obtained, the fact that pre-service teachers exclude these components in their drawings can be associated not only with their lack of knowledge, but also with their drawing skills.
  • [ X ]
    Öğe
    Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının kavram haritalarına yönelik tutumları ve kavram haritası hazırlayabilme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    (Marmara Üniversitesi, 2013) Tekin, Nurcan; İnci, Tuğba; Aslan, Oktay; Yağız, Dursun
    Bu çalışma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi ABD'de öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin kavram haritalarına yönelik tutumlarının ve kavram haritası hazırlayabilme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Öğretmen adaylarının kavram haritalarına yönelik tutumlarını belirleyebilmek için 5'li likert tipi "Kavram Haritası Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Kavram haritası hazırlayabilme becerilerini değerlendirmek üzere herhangi bir sınırlama getirilmeden onlardan en iyi bildikleri fen konusuna ilişkin bir kavram haritası hazırlamaları istenmiştir. Haritalar rubrikler kullanılarak değerlendirilmiştir. Tutum ölçeği ve çizilen haritalardan elde edilen veriler nicel olarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda cinsiyet değişkenine göre, kavram haritasına yönelik tutumlarda kızlar lehine anlamlı bir farklılık görülürken; beceri düzeylerinde erkekler lehine, anlamlı olmayan bir farklılık tespit edilmiştir. Sınıf düzeyine göre, 3. sınıfların kavram haritasına yönelik tutumlarında; 4. sınıfların ise becerilerinde diğer sınıflara göre anlamlı düzeyde farklılıklar görülmüştür. Yeterlik inancına göre, yeterli bilgi aldığını düşünen öğretmen adaylarının kavram haritalarına yönelik hem tutumlarında hem de becerilerinde yeterli bilgiye sahip olmadığını düşünenlere göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi
    (Fırat Üniversitesi, 2019) Tekin, Nurcan; Aslan, Oktay
    Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarını cinsiyet, genel not ortalaması ve bölüm bakımından incelemektir. Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında İç Anadolu Bölgesindeki bir eğitim fakültesinin son sınıfında öğrenim görmekte olan, fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarından farklı bölümlerden 144 öğretmen adayı katılmıştır. Genel tarama modeline göre tasarlanan çalışmada, veriler kişisel bilgi formu ve Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Beşli likert tipinde ve 30 maddeden oluşan bu ölçek, sosyobilimsel konuların yarar ve önemi, sosyobilimsel konulardan hoşlanma ve sosyobilimsel konulara yönelik kaygı olmak üzere üç boyutlu olarak geliştirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarında cinsiyet ve genel not ortalaması bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Bölüm bakımından sosyobilimsel konuların yarar ve önemi ve sosyobilimsel konulara yönelik kaygıda fen bilimleri öğretmen adaylarının sosyal bilimlere göre daha yüksek tutuma sahip olduğu buna karşın sosyobilimsel konulardan hoşlanmada bölümler arasında bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim