Yazar "Aslan, Dilek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden eğitimi öğretmenlerinin iş yükü ve stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025) Aslan, DilekBu araştırma, beden eğitimi öğretmenlerinin iş yükü algıları ile algıladıkları stres düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin çeşitli demografik ve mesleki değişkenler açısından nasıl farklılaştığını belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan ve kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 398 beden eğitimi öğretmeni ile yürütülmüştür. Veriler, "Kişisel Bilgi Formu", "Öğretmenlerde İş Yükü Algısı Ölçeği" ve "Algılanan Stres Ölçeği" aracılığıyla çevrimiçi ortamda toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistiklerin yanı sıra bağımsız gruplar t-testi, ANOVA, Pearson korelasyon katsayısı ve basit doğrusal regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları, beden eğitimi öğretmenlerinin iş yükü algılarının ve algıladıkları stres düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma kapsamında, cinsiyet, mesleki deneyim, haftalık ders saati ve derslerdeki öğrenci sayısı gibi değişkenler açısından iş yükü algısı ve stres düzeylerinde anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Öte yandan, yaş ile iş yükü algısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, yaş ile algılanan stres düzeyi arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca, mesleki deneyim ile hem iş yükü algısı hem de algılanan stres düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler belirlenmiştir. Medeni duruma göre ise iş yükü algısı ve algılanan stres düzeylerinde anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Çalışılan okul türüne göre iş yükü algısında anlamlı bir fark bulunurken, algılanan stres düzeyi açısından anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Sonuç olarak, iş yükü algısı ile algılanan stres arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiş; ayrıca iş yükü algısının stres düzeyini %23,4 oranında açıkladığı ve stres üzerinde orta düzeyde pozitif bir yordayıcı etkisinin bulunduğu tespit edilmiştir.