Yazar "Akyurt, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Destinasyonda imaj oluşturma süreci(Aksaray Üniversitesi, 2009) Akyurt, Hakan; Atay, LütfiDestinasyon imajı ile ilgili yapılan akademik çalışmalarda ortak bir imaj tanımı ortaya konulamamakla birlikte, destinasyon gelişimi ve pazarlama stratejileri için imajın vazgeçilmez bir faktör olduğu konusunda akademisyenlerin görüş birliği içerisinde olduğu görülmektedir. Destinasyon imajını inceleyen araştırmalarda ifade edilen temel nokta, imajın oluşmasında algıya, bilgiye ve etkinliğe dayalı değerlendirmelerin rol oynadığı yönündedir. Destinasyon imajı, tatil yeri seçimine karar verme aşamasında önemli bir faktör olarak kabul edilmektedir. Derleme niteliğindeki bu çalışmada, öncelikle destinasyon ve destinasyon imajı kavramları üzerinde durulmuş, daha sonra da destinasyon imajı oluşturma süreci ve süreci etkileyen faktörler değerlendirilmiştir.Öğe Otel işletmelerinde çalışan muhasebe personelinin demografik özellikleri ile iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Trabzon otelleri üzerine bir araştırma(Aksaray Üniversitesi, 2015) Akyurt, Hakan; Turpcu, Eray; Çam, MustafaOtel işletmelerinde, personelin iş tatmininin sağlanması ve sürdürülmesi zor bir süreçtir. Oteller sürekli ve yirmi dört saat çalışan bir yapıya sahiptir. Bu nedenle, otellerde çalışan personelin iş tatmini önemlidir. Turizm sektörünün diğer sektörlere göre çok daha fazla sektörle işbirliği içinde olmasından dolayı, muhasebe departmanında çalışan personelin işi yoğun olmaktadır. Personel, farklı birçok muhasebe işlemi ile sürekli çalışmaktadır. Bu nedenle, personelin iş tatmininin sağlanması, işe olan sadakati arttıracağı gibi, işten ayrılmaları da azaltacaktır. Ayrıca, muhasebe personelinin işini etkileyen faktörlerin tespit edilmesi, diğer departmanlarda çalışan personelinde iş tatminine yönelik bilgiler sunacaktır. Bu araştırma ile Trabzon ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde görev yapan muhasebe personelinin demografik özellikleri ile iş tatmin düzeyleri hakkında bilgiler edinilmeye çalışılmıştır. İstatistiksel metotlarla, demografik faktörler ile iş tatminini etkileyen ifadeler arasındaki ilişkiler incelenmiştir.