Yazar "Aktulum, Enes" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5. sınıf fen bilimleri dersi elektrik ünitesinde phet – simülasyon uygulamasının öğrenci başarısına ve öğrencilerin dijital yetkinliğine etkisi(Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Aktulum, Enes; Yılmaz, Süleyman; Dökme, İlbilgeBu çalışmada, PhET-simülasyonuyla desteklenmiş uygulamaların beşinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi elektrik ünitesine yönelik akademik başarıları ve dijital yetkinlikleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Nicel ve nitel yöntemleri içeren karma desen kullanılmıştır. Çalışma, nicel yöntemin nitel yöntemle desteklenmiş ve ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; nicel kısımda "5. sınıf Elektrik Devre Elemanlarına Yönelik Başarı Testi" kullanılmıştır. Nitel kısımda ise, veri toplama aracı olarak "Dijital Yetkinlik Görüşme Formu" uygulanıp, sorulara verilen cevaplardaki bulgular değerlendirilmiştir. Nicel verilerin analizinde, normal dağılım gösteren durumlarda ön test ve son test puanlarının karşılaştırmasında normal dağılım görülmemesinden dolayı parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi faydalanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. PhET-simülasyonuyla desteklenmiş uygulamalarda akademik başarı puanları incelendiğinde, deney grubundaki öğrencilerin ön test ve son test akademik başarı puanları arasında son testlerin arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin uygulama sonrasında akademik başarıları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmaktadır. Sonuç olarak PhET-simülasyon uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve dijital yetkinlikleri üzerinde olumlu yönde geliştirdiği tespit edilmiştir.