Cilt 1 (2009)
Collections in this community
-
Cilt 1, Sayı 1, Makale Koleksiyonu [10]
Volume 1, Issue 1, Article Collection -
Cilt 1, Sayı 2, Makale Koleksiyonu [10]
Volume 1, Issue 2, Article Collection
Recent Submissions
-
Teknoloji yönetimi ve teknoloji yönetim süreci
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Bilim ve teknolojinin temel amacı, araştırmacı insan gücü kaynaklarını geliştirerek, ucuz ve kaliteli yeni ürünlerin üretimini sağlamak ve refah seviyesinin artırılmasına hizmet etmektir (Güleç 1994 1). Özellikle iletişim ... -
Türkiye’de işsizliği doğuran nedenler ve işsizliğin yapısı
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Günümüzde gelişmişlik düzeyi ne olursa olsun işsizlik, meydana getirdiği sosyoekonomik sonuçlar itibariyle bütün toplumların en önemli sorunlarından biridir. Özellikle son günlerde dünyada yaşanan finansal krizin ... -
Sosyal konut ve konut sektörüne devlet müdahalesi: Avrupa ülkeleri ve Türkiye
(Aksaray Üniversitesi, 2009)II. Dünya Savaşı sonrasında devletin konut piyasasına müdahaleleri önemli hale gelmeye başlamıştır. Bununla birlikte özellikle 1980 ve 1990’lı yıllardan itibaren devletin kullandığı müdahale araç ve biçimlerde önemli bir ... -
Nutritional level, physical and human capital complemantarity within labor augmenting solow type model
(Aksaray Üniversitesi, 2009)One of important issue in economic growth is whether the convergence occurs. Besides occurrence of convergence, another important problem in the theory of economic growth is whether the growth of output per capita depends ... -
Örgütlerde sessizlik iklimi, işgören sessizliği ve örgütsel bağlılık ilişkisine yönelik bir araştırma
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Örgütsel sessizlik veya işgören sessizliği; örgütlerde karşılaşılan problemler veya konulara, işgörenlerin ortak ve kasıtlı olarak tepki vermemeleri durumu; ya da duygu ve düşüncelerini başkalarıyla paylaşmamaları olarak ... -
Tüketicilerin tv reklâmlarına genel bakış açıları ve tv reklâmından kaçınma eğilimleri itibariyle incelenmesi
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Bu araştırmada tüketicilerin reklâma karşı tutumları üzerinde durulmuştur. Elde edilen verilerin analizleriyle tüketicilerin TV reklâmlarına karşı genel tutumları ve reklâmdan kaçınma eğilimleri tespit edilerek, tüketiciler ... -
Savaşın çevresel etkilerinin azaltılmasında sivil toplum kuruluşlarının rolü
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Çalışmamızın amacı, savaşın çevresel etkilerinin önüne nasıl geçilebileceği, bu konuda ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarına düşen görevlerin tespit edilmesidir. -
Endekse dâhil olma ve endeskten çıkarılmanın hisse senedi performansına etkisi: imkb uygulaması
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Genel olarak, endeks kompozisyonları değişimleri ile birlikte hisse senetlerinin ticaret hacmi ve fiyatları üzerinde meydana gelen değişimler endeks etkisi olarak nitelendirilmektedir. Araştırmacılar tarafından endeks ... -
Çevre açısından jeotermal enerjġ kullanımı ve ġl özel ġdarelerġnġn sorumlulukları
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Jeotermal enerji, Türkiye’nin yenilenebilir ve yerel, önemli bir enerji kaynağıdır. Türkiye jeotermal enerjinin doğrudan kullanım uygulamalarında dünyada beşinci sırada yer almaktadır. Türkiye’de jeotermal akışkanların ... -
Temporal causalıty between populatıon and ıncome ın Turkey: An ardl bounds testıng approach
(Aksaray Üniversitesi, 2009)This paper aims to investigate the causal relationship between population and per capita economic growth in Turkey. Using the ARDL approach to cointegration, we find evidence of long-run bi-directional causality between ... -
KKTC kentsel politikası üzerine bir değerlendirme
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Bu çalışma KKTC imar ve planlama sistemini analiz etmektedir. Araştırmada, kentsel planlama sistemi detaylı olarak açıklanmış, sistemde ortaya çıkan problemler nedenleri ile birlikte ele alınmıştır. KKTC kentsel planlama ... -
Süreç odaklı proje planlama: Bir uygulama
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Kuruluşlar değişen koşullara uyum sağlamak için belirledikleri hedefler doğrultusunda projeler oluşturarak planlar yaparlar. Proje hedeflerine nasıl ulaşılacağı planlama aşamasında tanımlanır. Planlama; kapsam planlama, ... -
Muhafazakârlık ve değişim: değişime direniş mi yoksa ihtiyatlı değişimi savunmak mı?
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Çalışmanın temel amacı muhafazakârlık ve değişim ilişkisini irdelemektir. Muhafazakâr düşünce ile değişim arasındaki ilişkiyi anlamlı değerlendirebilmek için öncelikle muhafazakârlık kavramı tanımlanmıştır. Burada ... -
Yurtdışına doğrudan yatırım yapan türk işletmelerinde strateji-yapı ilişkisi
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Bu çalışmada yurtdışına doğrudan yatırım yapan Türk işletmelerinin kullanmış oldukları uluslararası yapı tiplerinin hangi şartlar altında nasıl bir değişim gösterdiğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Yurtdışına yatırım ... -
Türkiye’deki konutların kira değerinin analizi: hedonik model ve yapay sinir ağları yaklaşımı
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Emlak değerlemede ve konut piyasası araştırmalarında konutun piyasa değeri ve kira değeri genellikle mikro ekonomik teoriye dayanan hedonik model yoluyla analiz edilmektedir. Hedonik model, bir malın özelliklerinin fiyat ... -
Organizasyonlarda üst düzey yöneticilerin karar süreçlerinde bilişim sistemlerinden faydalanma problemleri ve kısıtlar teorisi yaklaşımı ile çözüm önerisi
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Bu çalışma, bilişim destekli karar süreçlerindeki çoğunlukla öngörülemeyen ve kısa dönemde de olumsuz etkileri kolaylıkla ortaya çıkmayan karar darboğazlarının giderilmesi için bir yöntem önerisi niteliği taşımaktadır. ... -
Avrupa birliği’nde içerden öğrenenlerin ticareti ile ilgili hukuki düzenlemeler
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Tam bilgilendirme ya da mükemmel bilgi, sermaye piyasalarını oluşturan en önemli birleşen olarak değerlendirilmektedir. Tam bilgilendirme, bilgiye herkesin eşit olarak ve aynı zamanda ulaşabilmesini ifade etmektedir. Bu ... -
Marka değerinin hesaplanmasında gelir temelli yaklaşımlara bir alternatatif: Hıroshı yöntemi ve imkb tekstil sektörü uygulaması
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Markanın, firmaya ne kadar bir değer kazandırdığı firma yönetimi açısından önemli bir sorun olmaktadır. Bu noktada markanın yaratmış olduğu değerin bilinmesi, firmanın marka yönetimi konusundaki stratejisinin belirlenmesi ... -
Avrupa birliği ve e-devlet öncelikleri açısından cbs tabanlı değerleme haritalarının üretimi
(Aksaray Üniversitesi, 2009)“Bilgi” Kavramı, yüzyıllar boyunca toplumların sosyal ve ekonomik gelişmelerinin odak noktasında yer almıştır. Ancak günümüzde bilginin üretim, yayılma ve kullanım olgularını gibi mevcut tüm kalıplarını değiştiren bir ... -
Destinasyonda imaj oluşturma süreci
(Aksaray Üniversitesi, 2009)Destinasyon imajı ile ilgili yapılan akademik çalışmalarda ortak bir imaj tanımı ortaya konulamamakla birlikte, destinasyon gelişimi ve pazarlama stratejileri için imajın vazgeçilmez bir faktör olduğu konusunda ...