dc.contributor.advisor | Yenice, Yusuf Erkan | |
dc.contributor.author | Hamzah, Omar Sabri | |
dc.date.accessioned | 2021-11-16T06:01:00Z | |
dc.date.available | 2021-11-16T06:01:00Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12451/8740 | |
dc.description.abstract | VANET is used basically to exchange safety signaling between vehicles to alert drivers of accidents existence; so, they can change their root or to take other precautions to prevent car crashing near accident zone. The motivations of using this kind of networks are their lower cost as compared to other mobile networks and their ease of deployment. In this study, mobile vehicles are randomly moving in the high ways and hence in case on car crashing, car will assume stopped and the place of crashing is susceptible to intake more than one vehicle. As vehicles are being droved in high speed and drivers; due to their unawareness of accident zone, they can get into it and hence problem is enlarging. On the other hand, ad-hoc network is attempting to share safety norms to the inward drivers to avoid the crashing in that particular location. For some reasons more likely due to car limited radio converge and speed of the cars running on the high way, the reachability of this message is critical and hence, network further development was mandatory. The presence of RSU is helped network payloads to be extended to other nodes which is already far from recurrent node coverage. We proposed using the mobile node to act as RSU and perform data packet routing as RSU does. The main problem of using large number of RSUs is performance degradation be consumption of large time for data delivery. In our study, we attempted using different number of mobile nodes as RSUs which is differs from classical RSUs as the last is static and other is dynamic (in motion). Outcomes of this study shown that large number of mobile nodes as RSUs may enhance the connectivity by reducing the link re-healing time and maintaining the connection for longer time. | en_US |
dc.description.abstract | VANET, sürücülerin kazalara karşı uyarılması amacıyla taşıtlar arasında güvenlik sinyalleri verilmesi amacıyla kullanılmakta, bu sayede taşıtlar ya rotalarını değiştirmekte ya da çarpışmayı önlemek amacıyla başka önlemler alabilmektedir. Bu tür ağların kullanılmasındaki amaç, bu ağların diğer gezgin ağlara kıyasla daha düşük maliyetli olması ve yerleştirilmesinin kolay olmasıdır. Bu çalışmada, otoyollarda seyir halinde iken kaza yaptıklarında durmaları sonrasında kaza alanının birden fazla araç için müsait olup olmama durumu konu edilmektedir. Aşırı hızda araç kullanılmasından dolayı sürücüler kaza mahalini fark edemeyip yeni kazalar meydana gelebilmektedir. Dolayısıyla problem büyüyebilmektedir. Diğer yandan, adhoc ağlar ile kaza alanına yaklaşan sürücülere güvenlik bilgileri konusunda paylaşım yapılabilmektedir. Araçların kısıtlı radyo alıcı mesafeleri ve seyir hızlarının yüksek olması gibi sebeplerden ötürü, verilecek mesajın ulaşılabilirliği önemlidir. Dolayısıyla, ağın geliştirilmesi zorunlu hale gelmiştir. Ağdaki yükün mevcut nod kapsama alanına uzak olan nodlara genişletilerek Mevcut RSU rahatlatılması sağlanabilmektedir. Bu noktada gezgin nodun RSU olarak kullanılması ve yol kenarı ünitesinin yaptığı veri paketi yönlendirmesinin bu gezgin nod tarafından yapılması önerilmektedir. Çok sayıda RSU kullanılmasındaki temel problem veri iletiminde uzun süre geçmesinden dolayı performans düşmesidir. Çalışmada, klasik yol kenarı ünitelerinden farklı olarak daha çok sayıda gezgin nod kullanılmıştır. Gezgin nodlar, static olan klasik yol kenarı ünitelerine göre hareket halinde olmalarından dolayı daha dinamiktir. Çalışmanın sonuçları, çok sayıda gezgin nodun RSU olarak kullanılmasının bağlantı iyileştirme süresini azaltarak ve bağlantıyı daha uzun süre devam ettirerek bağlanabilirliği iyileştirilebileceğini ortaya koymuştur. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | VANET | en_US |
dc.subject | MANET | en_US |
dc.subject | RSU | en_US |
dc.subject | TCP | en_US |
dc.subject | UDP | en_US |
dc.subject | Routing | en_US |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.subject | Yönlendirme | en_US |
dc.subject | Trafik | en_US |
dc.title | Vehicular AD-HOC network to support traffic safety on high-ways | en_US |
dc.title.alternative | Yol kenarı ünitesi kullanılarak AD-HOC tabanlı gezgin araç performansinin iyileştirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |