Search
Now showing items 1-10 of 17
19- Uzaktan öğretim süreçlerinde kullanılan türkçe dersi materyallerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
(Yakup YILMAZ, 2022)
Uzaktan öğretim süreçlerinin hedefler, temel alınan müfredat, kazanımlar gibi birçok etken açısından yüz yüze e ğitimle eş değer özellikleri bulunmaktadır. Bu özelliklere ek olarak uzaktan ve yüz yüze eğitim süreçleri ders ...
Dede Korkut hikâyelerindeki saf olağanüstü ögeler / olağanüstülükler
(Kafkas üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2022)
Dede Korkut Hikâyeleri anlatım teknikleri, kurgu özellikleri yönünden önemli bir konumda bulunmaktadır. Nitekim bir eserin okuyucunun ilgisini çekmesinde içeriğin ve anlatım tekniğinin önemli etkileri bulunmaktadır. Bu ...
Yazılı Metinlerde Anlaşılırlığa Sınıf Düzeyinin, Cinsiyet Değişkeninin Etkisinin Değerlendirilmesi
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2023)
Metin yazabilmek ve yazılı metinleri anlayabilmek çok boyutlu bir yapıya sahiptir. Bu nedenle metnin niteliği aynı zamanda metnin anlaşılmasında da etkilidir. Bu araştırmada iletişimsel, estetik ve akademik amaçlarla yazılan ...
Sosyal medya uygulamalarının öğrencilerin akademik ve iletişim becerilerine etkisinin değerlendirilmesi: Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi örneği
(Kırgızistan- Türkiye Manas Üniversitesi, 2022)
Teknoloji temelli araçların ve uygulamaların iletişim ve bilgiye erişim alanlarında avantajlarının olması bu araçların kullanımının yaygın olmasına katkı sağlamaktadır. Bu aşamada sıralanan araçların bireylerin ve özellikle ...
İşaretleyerek Okuma ve Not Alarak Okuma Stratejilerinin Akademik Metinlerin Anlaşılırlığına Etkisi
(Cumhuriyet Üniversitesi, 2023)
Bu araştırmada not alarak okuma ve işaretleyerek okuma stratejilerinin akademik metinlerin anlaşılmasına etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda araştırma deneysel bir çalışma olarak tasarlanarak kontrol ve ...
Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Cadı isimli Romanının Fantastik Edebiyat Açısından İncelenmesi
(Abdulhakim TUĞLUK, 2023)
In this study, Hüseyin Rahmi Gürpınar's work named the Witch (Cadı) was evaluated in the context of fantastic literature. In this direction, the work has been evaluated in the context of the uncanny and the marvelous and ...
Genç Kalemler dergisinde Türkçe eğitimine yönelik tespitler
(Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Genç Kalemler dergisi Türk yazın hayatındaki etkilerinin yanı sıra dil, edebiyat alanındaki görüşleri ve dolayısıyla Türkçe eğitimi alanına etkileri ile önemli konumda yer almaktadır. Ömer Seyfettin, Ali Canip ve Ziya ...
Hikmet Temel Akarsu’nun çocuğa yönelik eserlerindeki fantastik karakterlerin kişilik özelliklerinin analizi
(Celal Bayar Üniversitesi, 2020)
Kaçış edebiyatı olarak da nitelendirilen fantastik edebiyat anlatıcısına sağladığı sınırsız hayal gücü ve kendini ifade edebilme imkânları ile yazarların tercih ettiği bir yazın türü olarak öne çıkmaktadır. Özellikle son ...
Türkçe eğitiminde bilişim ve teknoloji kullanımına yönelik araştırmaların konu alanı ve yöntem yönünden analizi
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2020)
Türkçe eğitimi süreçleri bireylerin anlama, anlatma kabiliyetlerine; bilişsel düşünme becerilerine vb. doğrudan etkide bulunduğu için araştırmacıların ilgi odağında yer alır. Bu araştırmalar genel olarak Türkçe eğitimi ...
Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersinde kullandıkları eleştirel dinleme stratejilerinin çeşitli değişkenler yönünden incelenmesi
(Yakup YILMAZ, 2019)
Dinleme eğitimi çok boyutlu yapısı ile eğitim-öğretim süreçlerinde önemli konumda bulunur. Dinleme eğitimi süreçlerinde öğrencilerin kullandıkları stratejilerinden olan eleştirel dinleme öğrencinin akademik gelişimini ...