Search
Now showing items 1-10 of 16
Güncel olayların ilköğretim sosyal bilgiler derslerinde kullanımı ve öğrenci görüşleri
(Ahi Evran Üniversitesi, 2010)
Egitim ve ögretim güncel olaylarla iliskilendirilmelidir. Yeni ögrenilen bilgilerin günlük hayata uygulanması bu sekilde gerçeklesir. Bu çalısmada ilkögretim 4.-7. sınıf ögrencilerinin, sosyal bilgiler dersinde güncel ...
Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri
(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2011)
Bu çalışmada ortaöğretim tarih öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Farklı illerden 83 tarih öğretmeninin lise öğrencilerinin bazı değerlere sahip olma durumları ve tarih derslerinde değer ...
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin “önemli yer” algısı
(2011)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin nirengi noktası algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Türkiye’de 8 ilden seçilen (Şanlıurfa, Ardahan, Afyonkarahisar, Adana, Çorum, Kırşehir, Ankara, Aksaray) 1025 öğrenci ...
İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin değer yönelimleri
(Selçuk Üniversitesi, 2010)
Öğretim programlarında öğrencilere birtakım değerlerin kazandırılması hedeflenmektedir. Birçok ülkede olduğu gibi, ülkemizde de, öğrencilere kazandırılacak değerler konusunda ciddi tartışmalar yapılmaktadır. Bu bakımdan ...
Dış göçler sebebiyle parçalanmış aile çocuklarının değer algılarının incelenmesi
(Gazi Üniversitesi, 2014)
Bu çalışma, yurt dışına göç sebebiyle ebeveynlerinden ayrılmış çocukların değer algılarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, Aksaray il merkezine bağlı köy ve kasabalarında ikamet eden ve dış göçler ...
Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin coğrafya alanına yönelik öz-yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
(Marmara Üniversitesi, 2016)
Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin coğrafya alanına yönelik öz-yeterlikleri çeşitli değişkenlere göre analiz
edilmiştir. Araştırma Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ...
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016)
Kaynaştırma uygulamaları, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin akranlarıyla karşılıklı etkileşim
içinde bulunmalarını sağlamayı ve eğitim amaçlarını en üst düzeyde gerçekleştirmeyi
hedeflemektedir. Özel eğitim ihtiyacı ...
Sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ve sosyal bilimlere yönelik metaforları
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2014)
Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıfa yeni başlayan öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler ve sosyal bilimlere yönelik algılarını, metafor (mecaz, benzetme) yöntemi kullanarak tespit etmektir. Bu ...
İlkögretim yedinci sınıf ögrencilerinin vatandaşlık hakları konusundaki görüşleri
(Özel Akademi, 2011)
Bu çalısmada, ilkögretim ögrencilerinin vatandaslık haklarına iliskin görüsleri incelenmistir. Ögrenci görüsleri18 maddelik besli likert türünde hazırlanmıs bir ölçek ile belirlenmistir. Ölçegin geçerlilik ve güvenirlik ...
İlköğretim öğrencilerine yönelik sosyal duyarlılık ölçeğinin geliştirilmesi
(Pegem, 2013)
Bir sosyal eğitim yöntemi olarak ve bir değer olarak duyarlılık, çağdaş dünyada önemi gittikçe artan bir olgudur. Sosyal bilgiler eğitiminin amaçlarından birisi de bireylerin hayatın içinden olaylara ve durumlara duyarlı ...