Search
Now showing items 1-10 of 110
Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden turistlerin sürdürülebilir tüketim davranışları
(Aksaray Üniversitesi, 2017)
Göreme Milli Parkı, Kapadokya Bölgesi içinde bulunan, hem milli park hem de Dünya Miras alanı olarak koruma altında olan turistik potansiyeli yüksek bir alandır. Kapadokya Bölgesi, Erciyes ve Hasan Dağı volkanizmalarına ...
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri
(Akdeniz Üniversitesi, 2014)
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından ortaya koymaktır. Araştırmada, öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerini ...
Atatürk döneminde reis-i cumhur seçimlerinin türk basınındaki yankıları
(Tarihin Peşinde Uluslararası Tarih ve Sosyal Araştırmalar, 2015)
“Atatürk Dönemindeki Reis‐i Cumhur Seçimlerinin Türk Basınındaki Yankıları”, başlıklı çalış‐
ma, Mustafa Kemal’in ilki 29 Ekim 1923, ikincisi 1 Kasım 1927, üçüncüsü 4 Mayıs 1931,
dördüncü ve sonuncusu olan1 Mart 1935 ...
Altay Yaratılış Miti ile M. Necati Sepetçioğlu'nun yaratılış destanının yüzeysel yapı unsurları bakımından karşılaştırılması
(Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2016)
Halk hafızasındaki çeşitli olaylar ve inançlar; mitlerde, destanlarda ve çeşitli anlatı türlerinde
yaşayarak günümüze kadar gelebilmiştir. Fakat zamanla komşu veya sonradan tanışılan
kültürlerin etkisine maruz kalmışlar, ...
Sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin ilkoğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi
(Özel Akademi, 2012)
Bu araştırma, ilköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin
öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada ön test son ...
Türkiye'deki edebiyat eğitimi üzerine bir değerlendirme
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)
Edebiyat; sanatsal ve estetik kaygı ile üretilen her türlü sözlü ve yazılı ürünü
kapsayan, ulusların gelişmişlik düzeyinin belirlenmesinde bir parametre olarak
kullanılabilecek, dil eğitiminden soyutlanamayacak bir ...
Anlama becerilerine yönelik ölçme ve değerlendirme araştırmalarının incelenmesi
(Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Dil becerileri anlama ve anlatma olarak ikiye ayrılır. Anlama becerileri dinleme ve okumadan anlatma becerileri ise konuşma ve yazmadan oluşur. Kişinin okuduğunu ve dinlediğini tam olarak anlamlandırabilmesi bir gelişim ...
İlköğretim aday öğretmenlerinin deprem bilgi düzeyleri üzerine bir araştırma
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2007)
Depremler, canlı-cansız varlıklar üzerinde büyük zararlara yola açan doğal olaylardır. Bir depremin afet haline dönüşmesinde doğal süreçler kadar beşeri süreçler de etkilidir. Depremlerin oluşması için gerekli olan doğal ...
Readability of texts Turkish textbooks in grades 6, 7, 8
(İlköğretim Online (elektronik), 2013)
In this study, we have emphasized in readability of Turkish textbooks. In recent years, there has been an interest for readability of Turkish textbooks in Turkish and Turkey. Readability is based on the number words in a ...
Güncel olayların ilköğretim sosyal bilgiler derslerinde kullanımı ve öğrenci görüşleri
(Ahi Evran Üniversitesi, 2010)
Egitim ve ögretim güncel olaylarla iliskilendirilmelidir. Yeni ögrenilen bilgilerin günlük hayata uygulanması bu sekilde gerçeklesir. Bu çalısmada ilkögretim 4.-7. sınıf ögrencilerinin, sosyal bilgiler dersinde güncel ...