Marka değerinin hesaplanmasında gelir temelli yaklaşımlara bir alternatatif: Hıroshı yöntemi ve imkb tekstil sektörü uygulaması
Abstract
Markanın, firmaya ne kadar bir değer kazandırdığı firma yönetimi açısından önemli bir
sorun olmaktadır. Bu noktada markanın yaratmış olduğu değerin bilinmesi, firmanın marka
yönetimi konusundaki stratejisinin belirlenmesi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışma;
marka değerinin hesaplanmasında kullanılan gelir temelli yaklaşımlardan Hiroshi
yönteminin tanıtılması ve uygulanması kapsamında hazırlanmıştır. Yöntem Japonya
Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı’nca önerilen yöntem olarak bilinmektedir. Çalışma;
Japonya Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı’nca önerilen yöntem temel alınarak
yapılmıştır. Adı geçen yöntem, firmalara ait ve markayla ilişkilendirilebilen bazı mali
bilgilerden yola çıkarak marka değerini hesaplamaktadır. Uygulamaya baz alınan firmalar
İMKB Tekstil Sektörü’nden seçilmiştir. Quantity of brand value, which is required to know recovering the cost of brand investment,
is not well known by firm management. Moreover, determining brand value is important in
terms of challenging brand strategies. The study is based on a model proposed by Ministry
of Economy, Trade and Industry of Japan. This model measures brand value using some
financial data related to brand .In this analyze IMKB quoted textile industry firms
parameters chosen.