Browsing Makale Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 164
-
Kredi kartını bilinçli kullanan ve kullanmayan tüketicileri ayırmada kullanılabilecek temel belirleyiciler üzerine bir pilot araştırma
(Hacettepe Üniversitesi, 2007)Kredi kartı kullanımı 1960'larda başlamış ve günümüze kadar giderek artan bir trend göstermiştir. Ancak kredi kartı kullanımının hızla gelişmesi ve "borç tüketimi"nin her geçen yıl katlanarak artması kredi kartı borçlanmasının, ... -
İhracat pazarlaması eğitim-öğretiminde işletmelerin beklentileri ve üniversitelerin rolü
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Üniversitelerin araştırma, yayım ve öğretim sorumluluklarına ek olarak temel sorumluluklarından biri de toplumun doğru şekilde yönlendirilmesi ve sürekli öğrenimidir. Bu bağlamda, sürekli öğrenim konusu üniversitelerde ... -
Kobi'lerin sorunları ve çözüm stratejilerinin algılanan performans üzerine etkileri: (Aksaray ve Mersin örneği)
(Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada, KOBİ’lerin karşılaştıkları sorunlar ile bu sorunları ortadan kaldırmaya yönelik olarak planlanan stratejilerin işletme performansına etkisi araştırılmıştır. Aksaray ve Mersin illerinde faaliyet gösteren 200 ... -
Bankacılık sektöründe müşteri ilişkileri yöntemi'nin müşteri değerine etkisi
(Atatürk Üniversitesi, 2007)Bu çalışma, Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni uygulayan Türkiye’nin en büyük bankaları arasına giren, A ve B bankalarının bireysel/ticari hizmet veren merkez şubelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ilgili bankaların genel ... -
Bilişim teknolojilerinin yönetim sürecine etkileri üzerine bir araştırma
(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2007)Bu çalışmada, bilişim teknolojilerinin yönetim sürecine etkileri analiz edilmektedir. Bu amaçla geliştirilen anket, Aksaray Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı 106 imalat işletmesine uygulanmıştır. Yapılan analizlere göre, ... -
Vob'da işlem gören döviz futures sözleşmelerinin değeri ile piyasadaki likit döviz miktarı arasındaki ilişki
(Erciyes Üniversitesi, 2007)Bu çalışmanın amacı Vadeli İşlem ve Opsiyon Borsası’nda (VOB) işlem gören vadeli döviz sözleşmelerinin değerleri ile piyasadaki likit döviz miktarında meydana gelen değişim arasındaki ters yönlü ilişkiyi kısa dönemde analiz ... -
İhracat performansı düşük olan kobi'ler ile yüksek olan kobi'lerin farklılıklarını belirlemeye yönelik bir pilot araştırma
(Erciyes Üniversitesi, 2007)Bu çalışmanın temel amacı, KOBİ’lerin ihracat performansının ayırıcı değişkenler vasıtasıyla tahminlenip tahminlenemeyeceğini belirleyebilmektir. Bir başka deyişle, ihracat performansı düşük olan KOBİ’ler ile ihracat ... -
Örgütsel bağlılığın sağlanmasında personel güçlendirmenin yeri ve önemi
(Erciyes Üniversitesi, 2007)Örgütsel bağlılık, işgörenin çalıştığı örgüte karşı hissettiği bağın gücünü ifade etmektedir. Yardımlaşma, paylaşma, yetiştirme, eğitme ve takım çalışması yolu ile bir örgütteki işgörenlerin karar verme yetkilerini artırma ... -
Marka yayma stratejisinin başarısını farklı değerlendiren tüketicilerin marka imajı ve risk algılamaları bakımından farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi
(2008)Marka yayma firmanın mevcut marka adını ürün bileşimine eklediği yeni ürünler için kullanmasıdır. Marka yayma stratejisi önemli bir büyüme stratejisidir. Bunun nedeni firmalar için bir takım avantajların yanı sıra geri ... -
İşe bağlı stresin duygusal bağlılık üzerine etkisi:Sağlık sektörü çalışanlarına yönelik bir araştırma
(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2008)Bu çalışma, sağlık sektöründe gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamına, Ankara ve Aksaray illerinde kamuya ait beş hastanenin çalışanları dahil edilmiştir. Çalışmada verilerin toplanmasında anket yön‐ temi uygulanmıştır. ... -
A Study on the satisfaction of the employees in the internal customer relationship management
(Gaziantep Üniversitesi, 2008)In this study, the factors that affect the satisfaction of the workers in the Internal Customer Relationship Management (IntCRM) in a X manufacturing-industry operation that has a leading role in the white-goods sector ... -
Bilgi yönetimi uygulamasında etkili olan faktörler üzerine mobilyacılık sektöründe bir araştırma
(Bülent Ecevit Üniversitesi, 2008)Araştırmanın temel amacı, mobilyacılık sektöründe bilgi yönetimi uygulamasında etkili olan faktörlerin uygulama düzeylerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, Ankara İlinde Sitelerde, Mobilyacılık sektöründe faaliyet gösteren ... -
Organize sanayi bölgelerinin bürokratik sorunları ve yasal düzenlemeler üzerine bir araştırma
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma ile yasal düzenlemelerden kaynaklanan bürokratik sorunların tespiti ve çözüm önerileri geliştirilmesi hedeflenmiştir. Çalışmanın temel çıkış noktası, Organize Sanayi Bölge yönetimlerinin karşılaştığı bürokratik ... -
Örgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerine etkisi: Tekstil sektörü çalışanlarına yönelik bir araştırma
(Celal Bayar Üniversitesi, 2008)Arastırmanın temel amacı, örgütsel güvenin örgütsel baglılık üzerine olan etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca baglı olarak, İstanbul’da tekstil sektöründe faaliyet gösteren A firmasında bir arastırma gerçeklestirilmistir. ... -
İlişki yönetiminde iç ve dış müşteri memnuniyetinin sağlanması
(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2008)Günümüzde pazarlamada yoğun bir değişim yaşanmaktadır. Ürün ve hizmetlerin sadece satışının gerçekleştirilmesi değil, müşterilerle karşılıklı olarak tatminin sağlandığı uzun vadeli ilişkilerin geliştirilmesi ve muhafaza ... -
Tüketicilerin fiyat algılamalarına yönelik bir araştırma
(Selçuk Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın temel amacı, tüketicilerin fiyat algılamaları itibariyle farklı pazar bölüm-lendirmeleri oluşturup oluşturmadıklarını tespit etmektir. Aynca başta, demografik özellikler olmak üzere, pazar bölümleri hakkında ... -
Pazar yönlülük: Aksaray ili perakende hizmet işletmelerinde bir uygulama
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma Aksaray ilinde faaliyet gösteren büyük ölçekli marketlerin pazar yönlülük kültürünü benimseme derecelerini ortaya koymak ve izledikleri pazar yönlü stratejilerin performansları üzerinde ne tür bir etkiye sahip ... -
Determining consumer-based retailer equity and the discrimination of frequent shoppers: An emprical study
(Boğaziçi Üniversitesi, 2008)The concept of retailer equity was derived from the concept of brand equity, based on the premise that, similar to brands, retailers possess “equity.” Retailer equity was identified as the differential effect of retailer ... -
Kobi'lerin elektronik kullanma eğilimi üzerinde etkili olan faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi
(Erciyes Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın temel amacı, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin elektronik ticareti kullanma eğilimleri üzerinde etkili olan faktörleri incelemektir. Bu bağlamda, literatür çalışması sonucunda oluşturulan araştırma ... -
Bilgi yönetiminde bilgiyi anlamak
(Erciyes Üniversitesi, 2008)Bu çalışmada; veri-enformasyon-bilgi arasındaki ayrım ele alınarak, bilgi yönetiminde bilgi ve bilgi türlerinin gerçek anlamları üzerinde durulmuştur. Bireylerin ve örgütlerin günlük kulla-nımda, iş hayatında ve akademik ...