Opinions of secondary school students, teachers and parents about coding
Abstract
In this study, it was aimed to determine the opinions of the 5th and 6th grade students, Information Technologies and Software course teachers and students' parents for coding. Surveys developed by researchers were used to gather data in this study. The study was carried out with 307 students, 13 teachers and 209 student parents. Surveys were examined by content analysis. According to the data, more than half of the students have the accurate view of what coding means. However, opinions are generally gathered in the framework of making games and moving characters. Part of the teachers who participated in the research do not see themselves as sufficient or see themselves at the basic level in coding. A large part of the parents has a missing or inaccurate view of coding. © 2019, Ankara University. All rights reserved. Bu çalışmada ilkokul 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmenlerinin ve öğrenci velilerinin kodlamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Çalışmada katılımcıların görüşlerinin elde edilmesi amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan anketler kullanılmıştır. Anketler aracılığı ile öğrenci ve velilerin kodlamaya yönelik görüşleri; öğretmenlerin kodlamanın yararlarına yönelik görüşleri, kendilerini yeterli görme durumları ve içeriğin kazandırılmasında kullanabilecekleri materyaller tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma Aksaray ili merkez ortaokullarında eğitim gören 307 öğrenci, 13 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmeni ve 209 öğrenci velisi ile gerçekleştirilmiştir. Anketler içerik analizi ile incelenmiştir. Analiz sürecinde öncelikle uzmanlar tarafından verilere dayalı olarak kodlar ve kategoriler oluşturulmuştur. Görüşler bu kodlar ve kategoriler altında sınıflandırılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre öğrencilerin yarıdan fazlası oyun ve program yapmak, karakterleri hareket ettirmek, film ve robot yapmak gibi kodlamanın işlevlerine yönelik görüş bildirmiştir. Diğer öğrencilerin görüşleri ise kodlamanın işlevlerinden uzak yararlılık, eğlence ve diğer sınıfında toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin bir bölümü kodlama konusunda kendilerini yeterli görmemekte ya da temel düzeyde yeterli görmektedir. Velilerin ise büyük bir bölümü kodlama konusunda eksik ya da yanlış görüşe sahiptir.