Search
Now showing items 1-10 of 13
Tüketicilerin çevre bilinci ve çevreye duyarlı satınalma davranışlarına yönelik bir pilot araştırma
(2009)
Bu araştırmanın temel amacı, tüketicileri çevre bilinci ve çevreye duyarlı satınalma davranışlarına göre bölümlere ayırmak ve farklı pazar bölümlerini sosyo-demografik özellikleri itibariyle tanımlamaktır. Bu bağlamda, ...
Tüketicilerin riskten kaçınma düzeylerine göre sanal alışveriş risk algısı ve sanal plansız tüketim eğilimlerinin belirlenmesi
(Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 2012)
Bu çalışmanın temel amacı, tüketicilerin riskten kaçınma düzeylerine göre sanal alışverişe yönelik algıladıkları risk, plansız satın alma eğilimi ve sosyo demografik özellikleri bakımından farklı olup olmadığını irdelemektir. ...
Kredi kartını bilinçli kullanan ve kullanmayan tüketicileri ayırmada kullanılabilecek temel belirleyiciler üzerine bir pilot araştırma
(Hacettepe Üniversitesi, 2007)
Kredi kartı kullanımı 1960'larda başlamış ve günümüze kadar giderek artan bir trend göstermiştir. Ancak kredi kartı kullanımının hızla gelişmesi ve "borç tüketimi"nin her geçen yıl katlanarak artması kredi kartı borçlanmasının, ...
Kobi'lerin elektronik kullanma eğilimi üzerinde etkili olan faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi
(Erciyes Üniversitesi, 2008)
Bu çalışmanın temel amacı, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin elektronik ticareti kullanma eğilimleri üzerinde etkili olan faktörleri incelemektir. Bu bağlamda, literatür çalışması sonucunda oluşturulan araştırma ...
Satış temsilcilerinin performanslarına yönelik bir pilot araştırma
(Dumlupınar Üniversitesi, 2009)
Satış performans değerlendirmesi, satış yöneticilerinin kişisel satış çabalarının değerlemesinde kullanılabileceği önemli bir araçtır. Satış performans değerlemesi, başlangıçta ortaya konulan amaçların ne düzeyde ...
Müşteri İlişkileri, örgütsel bağlılık, plânlama, öğrenme yönlülük, uyum sağlayıcı davranış İle satış performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(Cumhuriyet Üniversitesi, 2009)
Bu araştırmanın temel amacı; satış performansı, örgütsel bağlılık, müşteri ilişkileri, plânlama, öğrenme yönelimli olma ve uyum sağlayıcı davranış arasındaki ilişkileri açıklayabilmektir. Veri ve bilgilerin toplanabilmesi ...
Mağaza markalı ürün satın alan tüketiciler ile satın almayan tüketiciler arasında algılanan risk bakımından farklılık olup olmadığının incelenmesine yönelik bir araştırma
(Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Günümüzde mağaza markalı ürünler perakendeciler için çok önemli bir stratejik
araç konumunu almıştır. Buna rağmen mağaza markalı ürünleri ulusal markalardan daha düşük kalitede algılayan geniş bir tüketici kitlesi mevcuttur. ...
Cinsiyet tüketici karar verme tarzlarını farklılaştırır mı?
(Atatürk Üniversitesi, 2016)
Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte tüketicilerin karar
vermesi daha da karmaşık hale gelmiştir. Tüketici karar verme tarzları, tüketici
satınalma davranışlarını etkilediğinden ve pazar bölümlendirme ...
İhracat performansı düşük olan kobi'ler ile yüksek olan kobi'lerin farklılıklarını belirlemeye yönelik bir pilot araştırma
(Erciyes Üniversitesi, 2007)
Bu çalışmanın temel amacı, KOBİ’lerin ihracat performansının ayırıcı değişkenler vasıtasıyla tahminlenip tahminlenemeyeceğini belirleyebilmektir. Bir başka deyişle, ihracat performansı düşük olan KOBİ’ler ile ihracat ...
Marka yayma stratejisinin başarısını farklı değerlendiren tüketicilerin marka imajı ve risk algılamaları bakımından farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi
(2008)
Marka yayma firmanın mevcut marka adını ürün bileşimine eklediği yeni ürünler için kullanmasıdır. Marka yayma stratejisi önemli bir büyüme stratejisidir. Bunun nedeni firmalar için bir takım avantajların yanı sıra geri ...