Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri
Abstract
Kaynaştırma uygulamaları, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin akranlarıyla karşılıklı etkileşim
içinde bulunmalarını sağlamayı ve eğitim amaçlarını en üst düzeyde gerçekleştirmeyi
hedeflemektedir. Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, kaynaştırma uygulamaları yoluyla eğitimlerini
akranları ile birlikte aynı sınıfta tam zamanlı veya özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak
sürdürebilirler. Bu nedenle öğretmenlerin kaynaştırma uygulamaları hakkında gerekli bilgiye ve
donanıma sahip olmaları son derece önemlidir. Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin,
temel eğitim düzeyindeki mevcut kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak
amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Antalya il merkezinde MEB’e
bağlı resmî temel eğitim kurumlarında Sosyal Bilgiler Öğretmeni olarak görev yapmakta olan 21
öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yönteminden, durum çalışması modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, görüşme tekniği ile toplanmış ve betimsel analiz kullanılarak
çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları; sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma
uygulamalarının öneminin farkında olmalarına karşın, bu konuda istedikleri düzeyde performans
sergileyemediklerini göstermektedir. The aim of the inclusion practices is to enale the individuals who need special education to interact
mutually with their peers and to realize their educational goals properly. By means of inclusion
practices the individuals who need special education can maintain their education in the same class
as their peers in full time or in special education classes in part time. Therefore, it is very important
for teachers to have necessary knowledge and equipments about inclusion practices. This research
aims to determine the opinions of the social sudies teachers on the present inclusion practices in
the primary education. The study group consisted of 21 social studies teachers from the public
schools of the Ministery of national education in the center of Antalya in 2014 – 2015 educational
years. The model of case study, one of the qualitative research methods, was used in the study. The
data of the research was collected with the interview technique and was analyzed with the
descriptive analysis. The results of the research; despite being aware of the importance of inclusion
practices the social studies teacher, it shows they can not perform at the level they want it.
Source
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
16Issue
2Collections
- Makale Koleksiyonu [181]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2408]