Örgütlerde “İzlenim Yönetimi Davranışı” üzerine kavramsal bir inceleme
Abstract
İzlenim yönetimi, bir bireyin diğerlerinin kendisine ilişkin izlenimlerini kontrol etme süreci olarak tanımlamaktadır. İzlenim yönetimi, örgüt içerisinde elde edilen maddi ve sosyal faydaları artırmak, kişisel saygı elde etmek ve herkesçe kabul edilmiş bir kimlik kazanmak için kullanılmaktadır. İzlenim yönetimi taktiklerinin davranışlara yansıma şeklinde kültür, algılanan eşitlik, kaynakların sınırlı olup olmaması, sosyo-politik belirsizlik gibi faktörlerin etkisi bulunmaktadır. Çevresel ve bireysel faktörlerin değişmesiyle, izlenim yönetimi davranışını uygularken kullanılan taktikler de değişebilmekte, hatta aynı taktik farklı kültürlerde farklı şekillerde uygulanabilmektedir. Bu çalışmada izlenim yönetimi modelleri, taktikleri ve örgütlerde uygulanma şekillerine göre sınıflandırılması üzerinde durulmaktadır. Impression management has been defined as any behavior by
the individual attempting to control or manipulate others’ attributions and
impressions of him. Impression management is used in three inter-related ways:
to maximize reward-cost ratio by gaining social and material outcomes; to
enhance self-esteem; and to facilitate the development of desired public
identities. Organizational culture, perceived equality, limited resources and
sociopolitical uncertainty affect the way impression management tactics are
reflected to individual behaviors. The more individual and environmental
factors change, the more tactics used during impression management behavior
change. And also same tactics in different cultures can be applied in different
ways. In this study, we have stressed impression management models, tactics
and classifications in different organizations.
Source
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler DergisiVolume
23Issue
3Collections
- Makale Koleksiyonu [164]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2292]